Malev Gold/Oneworld Sapphire

Diskussion i 'Oneworld' startad av Mattias Edstrom, 24 Januari 2012.

1. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som GOLD medlem hos A3 får jag, liksom motsvarande hos Oneworld tillgång till lounger för mig + 1 gäst när jag flyger med något Oneworld bolag. Hos CO/UA får jag dessutom checka in upp till 3 väskor utan kostnad tack vare min gold status. Vet någon om American Airlines har motsvarande för sina Saphire medlemmar? Hos de flesta amerikanska bolagen (undantag t ex. Southwest och Jetblue) får man numera betala för att checka in sin väska när man reser i ekonomi.

2. Jacob

Jacob Medlem

Oneworld har ingen standardiserad förmån i form av extra bagage som gäller för alla medlemsflygbolag, motsvarande vad exempelvis Star Alliance har. Däremot finns det enskilda flygbolag som erbjuder extra bagage till Emerald/Sapphire resenärer från andra flygbolag.

Jag hittar dock inget om det på American Airlines hemsida. Där står endast att deras egna guld/platinum medlemmar får extra bagage.
    Airline Tickets and Airline Reservations from American Airlines | AA.com

Men får nog överlåta åt någon som flugit mer American Airlines att ge ett slutgiltigt svar.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!