Senaste nytt

Maldiverna, Mauritius eller Seychellerna i mars 2014

Jag tackar för input! Jag ska gräva vidare och läsa på. Känns som Maldiverna är paradiset men kanske bättre att dra ensam med frun och bara koppla av. Mauritsius gäller det att pricka rätt boende, men aktivitetsmässigt känns det rätt. Jag och min far är rastlösa och de övriga kan ligga i veckor på en resort och sola, därför behöver vi kombinationen!

Sinatra: jag återkommer med PM till dig, klart intressant alternativ
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Nästa år i mars planerar jag att överraska mina föräldrar då de fyller 70 med en resa. Vi är totalt 4 vuxna och ett barn under 1 som åker. Vill gärna komma till ngt av resmålen ovan och behöver få tips om hotell samt rekommenderade rutter dit och också om ni har erfarenhet av en duktig resbyrå att boka via (som ger mervärde mot att fixa det själva via expedia t.ex.)

Jag vill att det ska vara minst 4 stjärniga hotell och vi reser gärna i Economy Plus eller Business. Helst med *A då jag är EBG

Reslängd är tänkt 10 dagar (inkl flyresa)

Viktigt att det finns möjlighet att spela golf och tennis på resmålet och gärna också all inclusive. Som jag skrev ovan kommer vi ha en liten knodd med så hotellet behöver acceptera detta

Tacksam för alla inputs

Mauritius:
Bott på Intercontinental som var mycket bra.
Sevärdheterna på ön ser man på 3 dagar med hyrbil, fast slappa några dagar på en lyxig resort är ju trevligt.
De offentliga stränderna är däremot inte speciellt trevliga.

Vill man se fin natur, höga berg, djupa dalar och aktiva vulkaner kombinerar man
med Reunion, som bara är en 45mins flygtur bort Reunion Island Tourism Board - On land.
Där finns däremot få/inga bra strände
 

segra

Medlem
Hej!

Var på Mauritius i fjol och alla man pratade med sa att det var paradisstränder mm.... Jag måste säga att jag blev rätt besviken.
Stränderna i Dubai är minst lika bra. Men.. Vi bodde först 1 v på Constance Hotels and Resorts | Hotels Mauritius and Seychelles
sedan 1 v på Long Beach five star hotel - New luxury hotel in Mauritius
Long beach var nästan helt nyöppnat när vi var där men i både mitt & familjens tycke ett ljusår bättre än klassikern Belle mare plage. Finns massor att göra på detta hotell/resort. Golfbanan Golf Hotel Mauritius - Le Touessrok, an amazing golf course ingick och var en av de coolast belägna banorna jag någonsin spelat, och då har jag averkat ett antal rätt häftiga banor. Men personligen hade jag valt Dubai, kortare restid med litet barn, rent, hög kvalitet på mat mm.

Long Beach har även All-Inclusive vilket vi valde. allt ingick inte men det räckte.
 
Last edited:

Groggman

Medlem
Väcker den gamla tråd till liv då jag planerar en resa till Mauritius med fru & 2 barn (7 o 9 år). Någon som har uppdaterade tips på hotell? Blir väl ca 2 veckor och tittar både på att hyra lägenhet, villa och hotell. Är Hilton Gold så funderar på några nätter på Hilton, någon som har erfarenhet?
 

Alf

Medlem
Jag har bott med barn, barnbarn i Flic & Flac i en lägenhet vi hyrde av ett svenskt par. Trevlig lägenhet men vi saknade pool. Har noterat att dom fortfarande hyr ut till bra priser. Det finns ett bra Supermaket i byn så till viss del kan man klara självhushåll. Stränderna, de publika, är inte de allra bästa i Flic & Flac. Det finns också en del hotell i Flic & Flac och dessa har betydligt finare stränder.

MAURITIUS bästa läge NY TOPPKLASS STRANDNÄRA | Utland | Blocket Bostad
 
Bodde på Hilton för typ fem år sen. Tyckte det var sådär faktiskt. Vi käkade på hotellet bredvid (sugar beach) pga rött trist mat på Hilton.

Men mycket kan hända på fem år.

Bodde några nätter på oberoi som kan ha varit vår bästa hotellupplevelse någonsin.
 

Senator

Moderator
Väcker den gamla tråd till liv då jag planerar en resa till Mauritius med fru & 2 barn (7 o 9 år). Någon som har uppdaterade tips på hotell? Blir väl ca 2 veckor och tittar både på att hyra lägenhet, villa och hotell. Är Hilton Gold så funderar på några nätter på Hilton, någon som har erfarenhet?

Bodde på Hilton för typ fem år sen. Tyckte det var sådär faktiskt. Vi käkade på hotellet bredvid (sugar beach) pga rött trist mat på Hilton.

Men mycket kan hända på fem år.

Bodde några nätter på oberoi som kan ha varit vår bästa hotellupplevelse någonsin.

Min sambo och jag var där i september 2017, tror vi stannade 10 nätter. Hotellet är helt ok, med bra strand och pool. Men det blev rätt tråkigt i längden så vi var ute på kvällarna på andra ställen. Förvånansvärt kallt på kvällarna på den årstiden. Tror t.o.m min sambo hade på sig en jacka. Som sagt maten på Hilton ett långt gäsp.
 
Toppen