Senaste nytt

Malaysian Airlines på väg mot konkurs?

henrik l

Medlem
Mitt tips är, i ordning: 1. Mindre, statsfinasnierat, bolag. 2. Inget nytt bolag 3. En dåre (eller pot.geni) köper befintligt bolaget

Gissar nog på alternativ 1. Befinner vi oss inte i region som är under ett visst inflytande av "inte-tappa-ansiktet-kultur" + plus ett visst mått av prestige:D
 

AABack2ARN

Medlem
Har inte just MH fått en del kritik för att politkerna lagt sig i styrningen baserad på egna önskemål och preferenser? Har fått för mig att just linjen KUl-ARN-EWR var ett resultat av någon släkting till en politiker som la sig i MHs affärer?
 

Valley

Medlem
Om ett flygbolag går i KK. Är start och landningsrätter runt om i och med det förverkade ?
Kanske något för Kjos :rolleyes:
 

pep

Medlem
Off Topic. MH går nye veje i kampen for overlevelse....

42984633.jpg
 

Voyageur

Medlem
Vad tror ni kära forumexperter om att i dagsläget lägga in en bokning med MH i C klass några månader längre fram i tiden, med tanke på diskussioner kring omstruktureringar eller möjlig konkurs? Deras priser känns oslagbara för den intra Asien rutten jag behöver längre fram med TG på det dubbla priset.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror personligen inte på konkurs men det kommer absolut behöva rensas bland deras linjer så risken är väl inte obetydlig att du får ändrade tidtabeller eller i värsta fall besked om att flighten inte går och pengarna tillbaka. Fast då kan det ju bli lite knepigare med att hitta (prisvärda) alternativ.
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle nog boka Malaysian. Att dom köps ut från Börsen betyder nog bara att dom slipper kvartalshysterin och kan utvecklas mot ett finansiellt stabilt bolag i lugn och ro.

Naturligtvis kan ju linjenät förändras men ta det om det kommer. Och man betalar ändå med betalkort så...
 

henrik l

Medlem
Har själv en USDM bokning i juli -15 KUL-LHR i F med MH. Funderade hit och dit, men konstaterade att tidtabellen passade. Skulle dom nu packa ihop så finns det ju andra varianter att ta sig tillbaka.
 
Toppen