Senaste nytt

Malaysian airlines - INGEN alkohol på flyg kortare än 3 timmar

Traveller

Medlem
Malaysian Airlines verkar ha dragit in på alkoholen på alla sina flygningar som är kortare än 3 timmar. Jag flög sträckan Seoul - Kuala Lumpur - Bangkok i går och den första sträckan var hur bra som helst. Jag blev bra förvånad då jag fick menyn i handen och skulle kolla vinerna men fann till min förvåning att där bara fanns läskeblask, fruktdrycker, varma drycker och vatten.
Då jag skulle beställa min man bad jag ändå om vin och fick till svar att man slutat servera alkohol på alla flyg kortare än 3 timmar. Jag fick alltså min köttbit med ett glas vatten..

Efter att ha sökt på Malaysia airlines hemsida kan jag kallt konstatera att det inte finns ett enda ord där om denna minimerade service. Uselt som vanligt från Malaysian airlines som dessutom på denna resa lyckades försena mig med 2 timmar så jag missade min connecting flight och då jag kom fram till BKK även hade haft bort mina TRE väskor.

(Köttbiten var så dålig att jag fick skicka ut den. Den gick inte ens att skära i bitar..)
 
Last edited:

Per N

Medlem
Flög du business eller ekonomi? Vi som precis fick igenom vårt bud på uppgradering till business och ska flyga KUL-SGN om några timmar.
 

Traveller

Medlem
Attans, inte undra på att vårt bud som vi tyckte var lågt gick igenom. Det blir första och sista flighten med Malaysian för oss då.
Sörjer med er. Här har ni "Drinklistan" inför er resa...
IMG_9741.JPG
 

Impendill

Medlem
Förra vintern flög jag och min sambo med dem TPE-BKI, BKI-SDK-BKI, BKI-KUL-DPS, DPS-KUL-TPE.

Allt flögs i business varav inrikes Borneo-sträckan uppgraderades med att vi gjorde ett "offer". Vi blev serverade alkohol på alla flighter utom de som var inrikes. Dvs på Borneo samt Borneo - KUL.

Bortsett från det så tycker jag att MH levererade väldigt bra service på alla sträckor! Väljer dem igen om jag kan.
 
Toppen