Åkte 4 segment nu i september i business. Helt ok bolag, returresan från Denpasar till Kuala Lumpur fick vi en my A330 med senaste longhaul produkt.
Låter bra! Tanken är att boka den sträckan i business så får hoppas på samma tur.
Åkte 4 segment nu i september i business. Helt ok bolag, returresan från Denpasar till Kuala Lumpur fick vi en my A330 med senaste longhaul produkt.
Det beror lite på... Väljer samtliga andra bolag att flyga runt en krigszon men Malaysian väljer att flyga rakt över för att spara bränsle så kan man ändå med visst fog säga att vinstintresset knuffar ner säkerheten ett steg. Det är aldrig ett bra förhållningssätt och frågan är om det var en engångshändelse eller om det händer generellt och de bara haft tur att fler incidenter inte inträffat.
Jag drog det till sin spets för att illustrera att ett bolag ändå kan ha lite att göra med om man blir nedskjuten eller ej. Du verkar ha koll på detaljerna i just Ukrainaincidenten - visst var det trots allt en del bolag som valde att flyga runt (Air France och British Airways m.fl.) medan andra körde på som vanligt? Jag trodde Malaysian var rätt ensamma om det men tydligen inte.Det var inte avlyst när olyckan inträffade. Om du tittar på FR24 vid tidpunkten låg det ett pärlband av flyg från många av länderna i Europa och Asien. Det flygplan som låg i samma flygkorridor närmast efter Malaysian ( 3 min) var Singapore Airlines.
Precis som Alf säger så var det flera andra som flög på samma ställe och det kunde lika gärna varit Singapore Airlines de sköt ner som bara var någon minut efter. Maximal otur att det var Malaysian som råkade ut för 2 missöden inom kort tid, den första är ju inte säkerställt ännu vad som hände då man inte hittat svarta lådan från planet som försvann över indiska oceanen någon stans.Det beror lite på... Väljer samtliga andra bolag att flyga runt en krigszon men Malaysian väljer att flyga rakt över för att spara bränsle så kan man ändå med visst fog säga att vinstintresset knuffar ner säkerheten ett steg. Det är aldrig ett bra förhållningssätt och frågan är om det var en engångshändelse eller om det händer generellt och de bara haft tur att fler incidenter inte inträffat.
Precis som Alf säger så var det flera andra som flög på samma ställe och det kunde lika gärna varit Singapore Airlines de sköt ner som bara var någon minut efter. Maximal otur att det var Malaysian som råkade ut för 2 missöden inom kort tid, den första är ju inte säkerställt ännu vad som hände då man inte hittat svarta lådan från planet som försvann över indiska oceanen någon stans.
Hittade en playback på youtube som visade andra plan i området vid olyckan, planet bakom har jag för mig var Singapore Airlines.
Visa bifogad bild 67869
Mycket bra poäng.Det beror lite på... Väljer samtliga andra bolag att flyga runt en krigszon men Malaysian väljer att flyga rakt över för att spara bränsle så kan man ändå med visst fog säga att vinstintresset knuffar ner säkerheten ett steg. Det är aldrig ett bra förhållningssätt och frågan är om det var en engångshändelse eller om det händer generellt och de bara haft tur att fler incidenter inte inträffat.
Det beror lite på... Väljer samtliga andra bolag att flyga runt en krigszon men Malaysian väljer att flyga rakt över för att spara bränsle så kan man ändå med visst fog säga att vinstintresset knuffar ner säkerheten ett steg. Det är aldrig ett bra förhållningssätt och frågan är om det var en engångshändelse eller om det händer generellt och de bara haft tur att fler incidenter inte inträffat.