Senaste nytt

Malaysia Airlines MH17 uppges nyss ha kraschat i östra Ukraina - nedskjutet?

AABack2ARN

Medlem
Nu gillar jag rå (på gränsen till osmaklig) humor men jag är inte helt säker på att den bilden var helt lämplig att publicera i en dagstidning ännu. Visst, om någon "dåre" på Internet ritar den och lägger ut bilden är väl en sak - men dagstidning, nja?
 

Jaws

Medlem
Nu gillar jag rå (på gränsen till osmaklig) humor men jag är inte helt säker på att den bilden var helt lämplig att publicera i en dagstidning ännu. Visst, om någon "dåre" på Internet ritar den och lägger ut bilden är väl en sak - men dagstidning, nja?

Editorial cartoons, och då speciellt de engelska, ska gå på gränsen och över för att testa.
Osmakligt kanske, snarare skruvat men definitivt rakt på sak.

Osakligt från mej är att den känns spot-on ( sorgligt men sant)
 

Flume

Medlem
Hur många 777 har Malaysia airlines? Svettigt att förlora två långdistansplan på några månader.
 

fly4fun

Medlem
Jag tittade på Flightawares app och den flyglogg som finns för MH17. Där slutar loggen 14.04 och det verkar vara CEST för planet lyfte 12:30 CEST och nådde västra Ukraina runt 14.00 CEST och störtade sedan strax innan 16.00 CEST. Varför slutar loggen runt 14? Tolkar jag eller använder jag appen fel?

Flightaware är ett Amerikanskt bolag som alltid haft fokus på Nordamerika där dom fått sitt data gratis från FAA och har inte haft nått större behov av att sätta upp mottagare. Först för 6 månader sedan kom dom igång med att sätta upp ADS-B mottagare och har idag bara ca 300 ADS-B mottagare jämfört med FR24 som har ca 4000. Flightaware tappade täckningen en bit in på Ukraina, sedan har man bara estimerat rutten. Flightradar24 hade full täckning fram till kraschen kl 13.21 UTC.
 

fly4fun

Medlem
En fågel viskade i mitt öra att nån sitter och gör denna databas analys med hur många och vilka som flugit över senaste tiden.

Malaysia Airlines MH17: Karte, Grafiken, Route, Flugroute - SPIEGEL ONLINE

image-726883-galleryV9-foii.jpg
 
Toppen