Malaysia Airlines höjer gränsen för fri bagage vikt

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 13 Februari 2013.

1. Fr o m 14 feb 2013 erbjuder Malaysia Ailrines (MH) högre fri vikt av inckeckat bagage.

[table]
    [tr]
    [td]Kabinklass[/td]
    [td]Tidigare fri vikt[/td]
    [td]Ny fri vikt[/td]
    [/tr]
    [tr]
    [td]Economy[/td]
    [td]20 kg[/td]
    [td]30 kg[/td]
    [/tr]
    [tr]
    [td]Business[/td]
    [td]30 kg[/td]
    [td]40 kg[/td]
    [/tr]
    [tr]
    [td]First[/td]
    [td]40 kg[/td]
    [td]50 kg[/td]
    [/tr]
    [/table]
    Corporate Info - Press Room - Latest - Malaysia Airlines Offers Higher Checked Baggage Allowances | Malaysia Airlines

2. Swisser

Swisser Medlem

Det ser ju riktigt bra ut och det är ju frågan om rejäla höjningar (50% mer i economy, 33% mer i business och 25% mer i first). De nya bagagereglerna måste vara ett stort plus för resenärer utan status.

3. Fr o m 2017-MAY-01 kan man checka in obegränsat antal kolli av incheckat bagage så länge måtten och totala vikten är inom begränsningar.
    (Economy: 30 kg, Business: 40 kg, First: 50 kg)

Malaysia Airlines Baggage Allowance | MAS Baggage Check in | Malaysia Airlines

Yoghurt och hg1980 gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bäst för mig är två handbagage, om jag får 2*8kg så klarar jag mig och det har de ju redan infört, OT: det hade varit en EBD förmån hos SAS som jag uppskattat, 2 handbagage oavsett resklass hos SAS :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!