Senaste nytt

Malaysia Airlines övergår till Oneworld

Dr. Miles

Expert
Malaysia Airlines har avskaffat First class pa manga rutter.
Jag tror att det ar bara pa Airbus A380 som har First class kabinen. (tidigare hade de First class pa Boeing B747-400)
 

henrik l

Medlem
Det är väl i nivå med vad BA tar för en F med BA och CX till Asien. Asia-miles har likande nivåer. Men vi får hoppas att AA håller kvar vid sina 140 k miles för en F
 

Homer

Medlem
Det är väl i nivå med vad BA tar för en F med BA och CX till Asien. Asia-miles har likande nivåer. Men vi får hoppas att AA håller kvar vid sina 140 k miles för en F

och om man inte behöver BA TPs så kan man ju flyga med flyga med Malaysian när det är dubbla miles och kreditera det till ett AA konto.
 

Magino

Medlem
Upptäckte nyss när jag sökte lite bonusresor till Asien att MH har lagt till rikligt med bonusplatser i F nu. Upp till 4 platser hittar jag på deras tur mellan LHR-KUL med A380 :)
 

Magino

Medlem
Låter bra:) Var sökte du och såg du något mönster i tillgången?
sökte på BA.om lite olika datum och i princip alla datum jag tittade på hade i alla fall en plats i F från LHR eller CDG till KUL med MH. Däremot verkar det inte alls gå att hitta dessa resor på AA.com. När jag söker på sträckan LHR-KUL får jag bara upp följande meddelande
There are currently no awards available on AA.com for your requested Origin and Destination. Please modify your request or contact AAdvantage Reservations for award opportunities on all AAdvantage participating airlines.
Mycket märkligt.
 

Dr. Miles

Expert
sökte på BA.om lite olika datum och i princip alla datum jag tittade på hade i alla fall en plats i F från LHR eller CDG till KUL med MH. Däremot verkar det inte alls gå att hitta dessa resor på AA.com. När jag söker på sträckan LHR-KUL får jag bara upp följande meddelande

Mycket märkligt.
Det är inte märkligt.
American Airlines webbsida stöder endast fåtal partnerflygbolag.

Partner Airline Awards | American Airlines

AAdvantage skrev:
Start planning your trip today!

We are committed to offering you enhanced benefits and we recognize that you value booking award travel on AA.com.

Easily redeem your American Airlines AAdvantage® miles for flights and book one-way, round-trip and multi-city award travel on one or a combination of airlines.

When planning your award travel online, you will now see flight options for:
  • American Airlines
  • airberlin
  • Alaska Airlines
  • British Airways
  • Finnair
  • Hawaiian Airlines
  • Qantas
 
Toppen