Mailerbjudande: 200 kr rabatt till USA & Asien

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jth, 10 December 2013.

1. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick ikväll ett mail med erbjudande om 200 kr rabatt om jag bokar en USA eller Asienflight innan den 16e december och flyger mellan Maj och September 2014. Rabatten är i form av en personlig rabattkod så jag antar att det är ett targettat utskick. Trevligt med rabatt men 200 kr gör ju varken till eller från...

2. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa skickar såna till mig lite titt som tätt, men deras 200 spänn kan man använda även inom Europa, vilket gör hela grejen lite mer användbar.

3. Thornado

Thornado Medlem

Intressant... Jag fick nästan samma mail, men jag får 300 kr i rabatt.

Undrar hur de kom fram till att jag är en sån fattig stackare att jag behöver få en extra hundralapp i rabatt.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och jag fick 300 danska kronor ;)

1 person likes this.
  5. Går det att använda dessa rabattkoder utan att ringa till kundtjänst nuförtiden?
    Det var riktigt illa att använda presentkort i 2006. Jag startade en tråd på FlyerTalk om detta den tiden.

Rip off of the day by SAS - FlyerTalk Forums

F.ö. Ni kan säkert hitta några bekanta namn i den där tråden på FlyerTalk. :)

6. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte fått från SK, men kommer ihåg att fått ett tags sen från Lufthansa som skulle givit då 140kr rabatt till USA.

7. miramax

miramax Medlem

På pendlarmötet i Umeå pratade de om att de skulle börja med olika rabattkoder och liknande. Detta kanske är någon slags testomgång?

1 person likes this.
  8. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det kom tillochmed en länk till ett dokument som beskrev hur man skulle använda koden. Det går att knappa in den i ett särskilt fält när man kommer till betalning på websidan.

Det var det jag också tänkte på. De kanske vill testa systemet och passar på att skicka ut lite olika erbjudanden till olika kundgrupper för att hur priskänsliga de är :)
    För några futtiga hundralappar tror jag inte de får någon merförsäljning men om man änså ska boka nåt kommer man ju självklart använda koden.

9. miramax

miramax Medlem

Japp. Jag tänker också rent IT-tekniskt. Att se till att allt funkar med en lite mer "oviktig" rabatt.

10. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Fick mail om 200SEK rabatt. D.v.s i storleksordningen 1-4% rabatt på economy longhaul med SK. Wehey!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!