Mailadress till SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JohanA, 4 Januari 2016.

  1. JohanA

    JohanA Medlem

    Hej, vad har SAS för mailadress? Bokade en resa som jag avbokade inom 24 timmar men ändå inte fått avbokningsbekräftelse eller pengar tillbaka.
     
  2. mha321

    mha321 Medlem

    Sas har bara mailsupport om du är guld eller Diamond (och isåfall hittar du den, tror jag, på den siten).

    Tyvärr verkar det vara så med de första flygbolag :( jag förstår personligen inte varför men de har säkert någon anledning. Men prova tex chatten på hemsidan.
     
  3. JohanA

    JohanA Medlem

    Gick in på chatten men den är ju totalt värdelös. Någon praoelev med noll befogenhet som bara hänvisar till sales support.
     
    Stefan62, fcx och Agö gillar detta.
  4. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Prövat ringa deras nummer och prata med dom? Det är där man får ofta bra hjälp om du nu inte är Diamond/Guld och kan maila dem.
     
  5. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  6. mha321

    mha321 Medlem

    Fast där kan man väl inte "ställa en fråga"? Det finns inte med som alternativ åtminstone, men man kan ju visseligen formulera det som e y klagomål...
     
  7. Corvette

    Corvette Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    När jag varit riktigt pissed på SAS har jag använt alla möjliga fula tricks för att komma i kontakt med någon "riktig" person.
    1. Har ringt växeln och frågat efter namnet på avdelningsansvarig för kundsupport och gissat mig till deras email adress. a.b@sas.se
    2. Har använt ett namn ifrån ett gammalt support ärende

    Sen får man skriva såklart att ifall det är fel person får dom skicka mailet vidare till rätt avdelning/person. Då brukar man komma till dom som kan något och har befogenheter.

    Så med lite social engineering kan man komma förbi customercare@sas.se eller sascustomercare@sas.se
    Riktigt fult men är man sur så finns det inga gränser i det röda skimret framför ögonen.
    :)
     
    Mike@GOT gillar detta.
  8. JohanA

    JohanA Medlem

    Har inget bråttom men det är otroligt att ett stort bolag inte har någon kontaktperson. I alla andra branscher finns det en lokal säljare man kan tala med och som har mandat att ta enklare beslut.

    Nu har jag avbokat resan per telefon (eftersom de inte kunde se att jag avbokat på internet inom 24 timmar) sedan får jag skapa ett claim via Customer Care för att försöka få resterande belopp återbetalt. Herregud SAS.
     
  9. I min tidigare kommunikation med SAS angående återbetalning, använde jag den här adressen: sas-aterbetalningar@sas.se
     
  10. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller inte med om att det finns kontaktpersoner i alla andra branscher. Där jag jobbar så får kunderna höra av sig till vår konsumentkontakt som hanterar alla kundärenden. Kan de inte lösa problemet eskalerar de detta internt till berörda personer. Kunderna kan dock inte direkt kontakta en produktansvarig eller liknande utan allt går via konsumentkontakt. Det är exakt samma som hos sas, alla ärenden ska gå via customer care.

    Antingen kan du ringa, maila, använda formulär på hemsidan, skicka brev eller faxa för att få ett ärende registrerat. Ärenden hanteras sen i turordning.
     
    olo och agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×