Senaste nytt

Madrid i oktober, vilket bolag har bäst Business Class?

Senator

Moderator
Jag kan också slå ett slag för Swiss, i motsättning till Turkish så ingår även leenden som är rätt så ironiskt med tanke på att ordet "Smile" finns med ofta på Turkish.

Kan hålla med @johhenrik att Iberia direkt låter bra. Dock är hemresan lite tidig om jag minns rätt, så det går att kombinera hem med BA via London om man vill ha mer tid i Madrid.

@Andreas Nyberg vilken limoservice?
 
  • Gilla
Reactions: bnr

johhenrik

Medlem
Biljetterna vi kollar på nu ligger på 3300:-/st för BC direkt vilket känns snudd på gratis + att kunna använda deras limoservice känns som en bra deal.
Har de limoservice även på intra-eu alltså? Jag tycker det låter mer som en del av long-haul service. Hur som haver är ju taxi inte jättemycket iaf.
 
Har de limoservice även på intra-eu alltså? Jag tycker det låter mer som en del av long-haul service. Hur som haver är ju taxi inte jättemycket iaf.
Limusinas - Iberia

"
Who can request this service?

Business Plan passengers on intercontinental flights operated by Iberia* with a full fare ticket (Business Plus reduced fares excluded).

Iberia Plus Platinum customers travelling in Business Plus with a ticket paid for in Avios.

For customers with origin or destination Barcelona through Madrid, the Barcelona/Madrid connection must be on the next regular Iberia flight.
Jag kan också slå ett slag för Swiss, i motsättning till Turkish så ingår även leenden som är rätt så ironiskt med tanke på att ordet "Smile" finns med ofta på Turkish.

Kan hålla med @johhenrik att Iberia direkt låter bra. Dock är hemresan lite tidig om jag minns rätt, så det går att kombinera hem med BA via London om man vill ha mer tid i Madrid.

@Andreas Nyberg vilken limoservice?

Limusinas - Iberia
 
Limusinas - Iberia

"
Who can request this service?

Business Plan passengers on intercontinental flights operated by Iberia* with a full fare ticket (Business Plus reduced fares excluded).

Iberia Plus Platinum customers travelling in Business Plus with a ticket paid for in Avios.

For customers with origin or destination Barcelona through Madrid, the Barcelona/Madrid connection must be on the next regular Iberia flight.


Limusinas - Iberia
Jag kanske missuppfattar något men den första meningen du citerar säger ju att det äe business class passagerare på long haul?!
 

Siljevm

Medlem
Limo-service vet jag inget om, vi hade Madrid som byte bara.

Men IBERIA business tyckte vi var bra. Vi åkte två vuxna och ett barn. Flygpersonalet hälsade speciellt på barnet, hon fick present och de frågade vilken mat hon ville ha - de antog (med rätta) att sallad inge var något för 4-åringen.

Lite slitet flyg, men personalen var trevliga och uppmärksamma. God vin och cava fick vi välja till maten. Enda minuset de glömde fråga om jag skulle ha kaffe. ;)

Min man tyckte att detta var så som alle flyg borde vara - som SAS i gamle dagar. Liite snäppet bättre var det nog. ;)
 
Jag rekommenderar Iberia till och framförallt från MAD då *A inte har nån bra lounge på MAD. Ända undantaget är om nån skulle få för sig att flyga från LPI, då är KLM bäst.
 

Senator

Moderator
Limoservicen gäller inte för en rabatterat ARN-MAD resa i business, så långt är nog länken ganska tydligt att detta inte ingår.
 

sweflyer

Medlem
Swiss har också ganska bra flygtider till Madrid med kort anslutning. Jag har gjort sträckan Arlanda-Zürich-Madrid i Business och var nöjd med kombinationen avgångstid/möjlighet att utnyttja dag på destinationen, service och pris
 

Jonas C

Medlem
Flög BCN-ZRH-ARN med SWISS i Business i början på sommaren. Tycker tyvärr att de har börjat gå ner för. Riktigt dålig frukost på BCN-ZRH, en skiva salami, en skiva skinka och en pytteliten bit brieost på tallriken. På ZRH-ARN var det varm måltid, men även där var det inte speciellt imponerande. Smaklös kyckling med ris, Champagnen var varm, men osten var god. Servicen höll inte samma nivå som den brukade förr, och tyvärr har servicen bara blivit sämre på mina senaste flygningar. Kan tilläggas att jag reste på en dyr Business biljett.
 
Toppen