Madrid i oktober, vilket bolag har bäst Business Class?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Andreas Nyberg, 22 Augusti 2016.

1. Andreas Nyberg

Andreas Nyberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan!
    Jag och tjejen planerar att åka till Madrid i Oktober, i dagsläget ser det ut som att vi flyger BC med IBERIA, har aldrig flyget med detta bolag och jag undrar om någon har erfarenhet av deras BC (Airbus Industrie A320)?
    Såg på deras hemsida att BC-kunder kunda boka Limo service till/från hotellet, har någon använt sig av detta och kan lämna feedback??

Tack på förhand / Andreas

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. JohanA

JohanA Medlem

Hej Andreas!
    Det underlättar om du talar om var ni skall flyga från.. Annars skulle jag säga Cathay Pacific eller Etihad, de har mycket bra business class.

3. Andreas Nyberg

Andreas Nyberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ber om ursäkt :) . Arlanda flyger vi ifrån.

JohanA gillar detta.
  4. Thornado

Thornado Medlem

Om vi gissar att ni ska åka inom Europa (från Arlanda eller möjligen Köpenhamn) så är nog bästa businessupplevelsen den man kan få genom att åka med LANs fifth freedom flight från Frankfurt till Madrid.

Info om biljetter: [Business class] Madrid-Frankfurt T/R, LAN, 285 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Reserapport: En fifth freedom-sväng till Madrid med LAN Airlines Boeing 787-8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag tror dock att man behöver köpa en separat biljett mellan ARN/CPH och Frankfurt, med allt vad det innebär gällande extra bufferttid vid anslutning osv.

JohnnyWilde gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle valt Turkish Airlines via Istanbul. 5000kr i Business Class, de flyger A330-300 på lunch avgången från Arlanda och 737-900 till Madrid.

6. JohanA

JohanA Medlem

En kompromiss med flygtid vs. service är Swiss via Zürich.

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Iberia i business class är okej. Iaf om man kommer över deras billiga biljetter som man kan få ARN-MAD t&r. De brukar kosta c:a 4500kr. Det priset och direktflight är helt klart okej. Annars finns väl Lufthansa och Swiss för runt 5.000kr, vilket inkluderar byten så klart. De är också bra. Min personliga åsikt är att det finns ingen anledning att köra med byten och förlänga en redan lång tripp för en intra-eu flight. Ingen av de andra är så mycket bättre att det är värt det tycker jag. Longhaul är ju en annan femma, där finns det ju anledning att ta positioneringsflyg osv för en ordentlig upplevelse.

Dr. Miles och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. Andreas Nyberg

Andreas Nyberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Biljetterna vi kollar på nu ligger på 3300:-/st för BC direkt vilket känns snudd på gratis + att kunna använda deras limoservice känns som en bra deal.

10. Andreas Nyberg

Andreas Nyberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!