Möjligt att testa nya loungen med bastu Helsingfors-Stockholm med OneWorld Sapphire?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av jsm, 24 Augusti 2014.

1. jsm

jsm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla

Flyger i princip aldrig på HEL men nu kommer det bli ändring på det eftersom jag har nytt jobb

Har läst diskussionstrådarna om den nya loungen men blir inte klok på om det är -- logistiskt och regelmässigt -- möjligt att besöka den nya loungen trots att man flyger HEL-ARN? Om det är möjligt, hur lång tid bör man räkna med att ta sig Schengen-Non-Schengen och tillbaka igen?

Tack!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går utmärkt - gå bara i den automatiska passkontrollen så är det inga problem. Räkna med allt mellan 5 till 60 (kanske lite överdrivet, men men) minuter för att ta dig bort till loungen dock. Kommer du fel tid är det fullt av asiater som går och dräller och det är riktigt drygt att navigera sig fram.

simon_says91 gillar detta.
  3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lägger in en brasklapp. Det är möjligt just nu, då Schengen-loungen är stängd för renovering. När den öppnar igen är det inte säkert att loungedrakarna släpper in dig i non-Schengen-loungen, även om du kommer igenom den automatiska passkontrollen.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är den fortfarande stängd? Tyckte den såg öppen ut igår...

Edit: Jag tänkte på fel lounge. NVM.

5. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer man in i bastuloungen om man kommer från Bangkok och ska resa vidare till Stockholm?

Vad är roligast? Bastun eller CIP Istanbul (min nuvarande favorit)?

Last edited: 26 Augusti 2014
  6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingången är lite diffus kan jag tycka, till vanster om ingången till huvudloungen, Idag var det något bygge i mitten också, men oerhört trevlig lounge. Väldigt trevlig inredning, definitivt en av de bästa i Europa.

Henrik_B gillar detta.
  7. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Räcker det med business class biljett eller måste man ha status i OW?

8. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man måste ha OneWorld Sapphire eller Emerald (ex vis British Airways Guld eller Silver) vad jag förstår.?!

Henrik_B gillar detta.
  9. NotRyan

NotRyan Medlem

Bastun är stängd, buhu.. Dom håller på med byggnadsarbeten... Jag sitter i premiumloungen till vänster om receptionen, bortom bastun och det gjorde väl inte så mycket att bastun är stängd egentligen när jag kan sitta här och dricka Nicolas Feullatte :) Mycket trevlig lounge....

011430121, doc och Henrik_B gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst känns det lite som att flyga SAS... :)

simon_says91 och 011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!