Senaste nytt

Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

taxvalp

Medlem
Se där, slipper man avgiften eller får man större välkomstbonus?

Att Amex skulle kunna bråka har jag inte funderat på. Det borde väl gå att "sätta in" pengarna på kortet - och sedan utföra betalningen i, säg tre steg. Eller skall man räkna med trubbel vid en sådan transaktion?

Amex kundtjänst brukar vara lätta att ha att göra med, ring dem och säg att du har en stor betalning på g så får du råd. Du kanske inte ska säga rakt ut att det är en skatteinbetalning, dock...

Angående spörsmål kring värvningen så skickar jag PM!
 

Samosaguas

Medlem
Se där, slipper man avgiften eller får man större välkomstbonus?

Att Amex skulle kunna bråka har jag inte funderat på. Det borde väl gå att "sätta in" pengarna på kortet - och sedan utföra betalningen i, säg tre steg. Eller skall man räkna med trubbel vid en sådan transaktion?

Tvivlar på att jag får 150' i kreditgräns.
Det är absolut inga problem om du sätter in pengarna i förväg. Detta fungerar garanterat!
 

PerssonErik

Medlem
Amex har väl ingen gräns?
Ringde och kollade vad jag hade för gräns när jag vart kund där men fick till svar att det inte fanns någon riktig gräns men att jag gärna kan höra av mig innan jag gör större köp som ny bil eller liknande. :)

Om någon mer här vill skaffa ett amex så betalar jag gärna en liten slant för att få ge dig en invite! :) Fina poäng till oss båda! :cool:
 

NotRyan

Medlem
Amex har väl ingen gräns?
Ringde och kollade vad jag hade för gräns när jag vart kund där men fick till svar att det inte fanns någon riktig gräns men att jag gärna kan höra av mig innan jag gör större köp som ny bil eller liknande. :)

Om någon mer här vill skaffa ett amex så betalar jag gärna en liten slant för att få ge dig en invite! :) Fina poäng till oss båda! :cool:
Det finns en gräns som är olika för alla kunder, den sätts beroende på betalningshistorik, betalningsförmåga, spenderingsmönster, skostorlek samt om Amex kundtjänst tycker att du är trevlig, eller i alla fall de tre första ingår som parametrar, plus också andra saker...
 

PerssonErik

Medlem
Det finns en gräns som är olika för alla kunder, den sätts beroende på betalningshistorik, betalningsförmåga, spenderingsmönster, skostorlek samt om Amex kundtjänst tycker att du är trevlig, eller i alla fall de tre första ingår som parametrar, plus också andra saker...

Hahaha, skostorlek! :):D
 

ante888

Medlem
Uppdatering:

Blev värvad till SAS Eurobonus Premium card via en medlem på forumet. Hade ett amex basic som jag hade sagt upp i november, och detta var i februari. Trots detta var det inga problem, min värvare fick sina EB-poäng, och jag fick halverad avgift första året (500 sek).

Ringde Amex och sade att jag skulle behöva göra utlägg för runt 100 000, och frågade vad som behövdes för att få igenom det. De frågade lite om vad det var, jag sade att det var fakturor, och de bad om en skärmdump från bankkontot (där jag hade pengarna likvida), då min inkomst inte tillåter sådana utlägg.

När det var fixat och godkänt, lade jag in tre betalningar via betalo, á 30 000 in till skattemyndigheten, och detta gick igenom på några dagar.

Så nu har jag med enbart lite administration och hjälp från forumet, möjliggjort att komma upp i en 2-4-1 med amex. Tänkte använda denna för att resa i C med SK till USA eller Asien, för mig och sambon. Har i runda slängar precis 100 000 EB-poäng, som gradvis börjar förfalla, så det känns skönt att kunna bränna av dem på något vettigt.

Inte illa med tanke på att det enda jag betalat är de 2,5% på 90 000, dvs 2250 sek.

Stort tack forumet!
 

Erik M

Medlem
Bra rapporterat!

Jag kanske ska göra nåt liknande med vinst på bostadsrättsförsäljning som jag har uppskov på.
 

kaktusen

Medlem
Det låter som om du använt Betalo. Fram till Juni 30 har konkurrenten Billhop "rea" när man använder AMEX och tar 2.1% i avgift. Jag tycker personligen att Betalo är enklare att använda och känns mer rejält men Billhop har fungerat bra så här lång och 0.4% mindre i avgift blir den hel del stålar eftersom jag betalar fakturor i större belopp.

Tipset om rean kom från en här på BC. Kommer inte ihåg vem det var men tack!
 
Toppen