Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Blomsternisse, 4 Februari 2016.

1. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

Lånar tråden lite här i liknande syfte, om man tex skall betala skatt på såld lägenhet, vet ni om PG/BG-nr för mitt skattekonto är öppet någonstans i en betaltjänst där man kan få lite poäng?

2. Ja det funkade på Betalo.

Walter gillar detta.
  3. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har i varje fall betalt in med mitt Diners via Billhop till mitt skattekonto.

/Andreas

Walter gillar detta.
  4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex på betalo fungerade för några månader sedan för en vän som behövde spend

5. JimmyH

JimmyH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad skulle hända om man betalar in för mycket på skattekontot ? Antar att man få tillbaka pengarna på något sätt.
    Låter ju som ett sätt att tjäna poäng utan att ha en spend ....
    :cool:

6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. JimmyH

JimmyH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att ingen tipsade om det här före nyår då Betalo/Coop va 0% men även nu är det ju en ganska billigt sätt att skaffa poäng om man nu har kontanta medel som man kan avvara under året. Dessutom till en för tillfället ok ränta.

8. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

Tack för svar - och nu i egen tråd dessutom ;) Trevlig helg till moderatorn.

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du behöver inte gräma dig, Betalo spärrade Skatteverket ganska tidigt för dem som ville betala med partnerkortet Coop MedMera Mer. Med icke-partnerkort, som har betydligt högre avgift till Betalo, går det fortfarande bra.

Glenn E gillar detta.
  10. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är jätte intressant. Jag driver HB och betalar ingen F-skatt varje månad. Det innebär alltså att jag kan betala med kort. Det borde då även fungera med årsmomsen. Således kan det bli nån miljon. Bra poäng o 2-4-1 x 2 avklarad direkt.

Vilken site använder jag?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!