Möjligheter till uppgradering på Finnair? Cash eller annat?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av sunkan, 30 Oktober 2012.

1. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag har sedan Business Class intåg i mitt liv lyckats bli rätt bortskämd med att flyga Business :)

Om ca två veckor har jag till min fasa en resa planerad till Filippinerna i Economy. Det är en resebyråbokad dykresa och flyger gör jag med Finnair ARN-HEL-HKG samt Cathay HKG-MNL.

Tanken på att sitta i 10 timmar i ett economy-säte känns inte så lockande... Finns det någon här som har några tips eller förslag på möjligheter att undvika detta öde?

Jag är British Airways Silver/One world sapphire och resan är bokad i bokningsklass O. Jag har iaf möjlighet att gå in på Finnairs sida och välja sittplats men jag skulle ju väldigt gärna förflytta mig till den främre delen. Att uppgradera för cash är kan jag absolut tänka mig om det är någorlunda rimliga priser.

Mvh

Christian

1 person likes this.
  2. Yekermo

Yekermo Medlem

Pröva att ringa Finnair och se vad de kan erbjuda för att uppgradera, men sannolikt är det ganska dyrt. Det finns ingen uppgraderingsfunktion via webben vad jag vet.

Tyvärr så går det ju inte att använda sina OW-poäng till att uppgradera över hela alliansen, annars är Finnair föredömligt enkla att uppgradera från ekonomi till affärsklass, dom har ofta många platser lediga och det går oavsett bokningsklass.

3. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ditt svar. Jag ska göra ett försöka att kontakta Finnair så får vi se om de kan erbjuda något.

Mvh

Christian

1 person likes this.
  4. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lycka till och låt oss veta svaret!

5. pst

pst Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har blivit erbjuden att köpa cash upgrade för ca €400 i internetincheckning men valde att inte göra det. Fick i slutändan en op-up så det kan ha berott på att ekonomi var översålt.

Last edited: 3 November 2012
  6. Finns resor me AY för ca. 19 K sek till ARN - HKG i biz...;)

7. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag pratat med Finnair och de ville ha 14 000 SEK för en uppgradering till Business. Det gick inte att bara uppgradera en delsträcka utan det skulle gälla hela resan från ARN-HGK-MNL.

Det var lite saftigt för min smak så det ser ut som jag kommer få mysa långt bak i planet :(

Är det någon som kan se hur bokningsläget är på flyget? Det är AY69 från HEL 23:40 imorgon kväll.

/Christian

1 person likes this.
  8. Ha det så bra längst bak i planet!

9. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    [KVS Availability Tool 7.0.8.R1/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]
    Kod:
    HEL  Helsinki Vantaa FI [EFHK]
    HKG  Hong Kong Intl HK [VHHH]
    FRI  09 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
    ---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
    AY         69      HEL   23:40     HKG   15:30     340      J6 C5 D0 I0 Y9 B9 H9 K9 M9 P0 T0 L9 V9 S9 N8 Q8 O8 Z0 R0 G8 W0 X0 E0

10. Det ser ut som Finnair erbjuder Cash upgrade.
    Jag och min fru har fått följande e-mail, men inte min son. (alla är i en och samma bokning)

Screenshot20160519 01 AY.png

Bokningen var i Q klass (bland de billigaste Economy class bokningsklass)

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!