Senaste nytt

Möjligheten att boka First Class med US Airways Dividend Miles försvinner

ACervin

Medlem
Långa C sträckor kan vara ganska prisvärt. Bokar regelbundet Köpenhamn-Brisbane för 120 000 poäng, ca 14 000 SEK. Normalt ligger C klass på ca 35 000 SEK, även om man ibland kan komma ända ner till 25 000 SEK.
 

Yekermo

Medlem
När det gäller LH awards så blockar inte LH, utan det är US egna system som inte får upp dessa flighter pga IT bug. Samma problem som det var med LH F, dvs endast longsell gick igenom. US agenter är inte instruerade att neka longsell, men väldigt få vet hur man gör/är villiga att göra det.
Märkligt att denna it-bugg uppstår nu även på övriga LH-tillgång och inte bara F? Det här med longsell har jag försökt söka information om men inte riktigt förstått. Finns det någon vänlig själ som kan förklara detta mysterium för mig? :)
 

Stefan62

Medlem
Det är blandade meningar om det. Så länge du är medveten om att en köpt c-biljett ger poäng mot återkvalificering och att ett stort värde med USDM är möjligheten att använda stopovers, open-jaws och liknande att boka en rutt som du inte lätt hittar som betald så menar i alla fall jag att USDM c-biljett ger ett bra värde.

Med 150000 USDM-miles kommer jag både till Dubai och Cape Town eller Asien i C och det är i min värld bra värde, men visst jag skulle ju hellre testa F...
 

Glenn E

Medlem
Tur att jag redan har en ANA och två Thai sträckor bokade i F.:)
Frankfurt till Tokyo med ANA B777W, Tokyo till Bangkok med Thai i B747 och Bangkok till Paris med Thai i A380.
 

agehall

Medlem
Long sell innebär (lite förenklat) att agenten gör en bokningsförfrågan trots att det inte finns plats och sedan får man svar om det gick eller inte lite senare.
 

charlesswe

Medlem
Long sell här betyder att agenten ser inte platsen i O bokningsklass (Star Alliance F bonusplats), men ändå sätter i segmentet i bokningen, systemet svarar då tillbaka att platsen är bekräftad.

Det är få agenter som är redo att göra det här.

EDIT: Hade skrivit svaret fast inte tryck på knappen, därför kom det efter agehalls
 

Yekermo

Medlem
Tack för svar om longsell! Jag vet att du har lyckats med LH F tidigare Charlesswe. Ringde du helt enkelt bara runt till flera agenter innan du fick tag på nån som accepterade din longsell?
 
Toppen