Senaste nytt

Möjlighet till att omboka ej ombokningsbar flight?

agehall

Medlem
Hmm, mcleif har kanske rätt. SAS brukar ju sälja enkelbiljetter som läggs ihop till T/R, så det kanske går.
 

mcleif

Medlem
Hmm, mcleif har kanske rätt. SAS brukar ju sälja enkelbiljetter som läggs ihop till T/R, så det kanske går.

Rent teknisk var det tidligere intet problem med SAS. Billetten behøvedes íkke engang at få blive omskrevet. Men jeg skulle ville ringe til SAS for at tjekke med dem, om det er muligt. Når USA indgår kan man aldrig være helt sikker...
 

nota bene

Medlem
Jeg har også arbejdet for SAS for nogle år siden. Normalt er det intet problem at annullere udrejsen, så den ikke står i PNR'en. Så er udrejsen ikke aktiv længere, og du slipper for at få annulleret hjemrejsen, fordi du ikke flyver på udrejsen. Men det kræver en samtale med SAS.

Jeg arbejder for et andet bureau i dag, og det har ikke været noget problem at slette udrejsen intra-europa, men jeg kan ikke huske, om jeg har prøvet det med billetter til USA. Kanske der gælder andre regler...

Jeg håber, det lykkes, så du kan bruge dine point på en anden og bedre måde.
Ska testa detta en sväng imorgon med kundservice om de behagar svara i telefon då :)

Låter som en bra idé!

gdaily skrev:
Ska du tillbaks till USA i framtiden? Jag ser här möjligheten till en ofrivillig milagerun den 12/8...
Haha... Om jag bara inte måste vara där i affärer för att möta kunder den 12:e... Blir i sådana fall i princip non-stop flying BKK-LHR-ORD-LHR-ARN-ORD 10-12:e! Ska överväga alternativet...
 

nota bene

Medlem
Rent teknisk var det tidligere intet problem med SAS. Billetten behøvedes íkke engang at få blive omskrevet. Men jeg skulle ville ringe til SAS for at tjekke med dem, om det er muligt. Når USA indgår kan man aldrig være helt sikker...

Ska ringa, men är lite rädd att få prata med Sveg som verkar ha ganska dålig koll nu i semestertider.

De säljer ju enkla biljetter i business och extra/plus, men vet inte hur en t/r i ekonomi är sammansatt alls.
 

mcleif

Medlem
De säljer ju enkla biljetter i business och extra/plus, men vet inte hur en t/r i ekonomi är sammansatt alls.

Normalt har det intet med prissammensætningen at gøre. Du skal jo ikke have nogen refund på billetten. SAS skal bare slette et segment, så du kun har ORD-ARN tilbage. ARN-ORD går jo bare tabt. Hvis ikke hr. Sveg virker sikker, så bed ham tjekke med en supervisor om muligt...
 

nota bene

Medlem
Normalt har det intet med prissammensætningen at gøre. Du skal jo ikke have nogen refund på billetten. SAS skal bare slette et segment, så du kun har ORD-ARN tilbage. ARN-ORD går jo bare tabt. Hvis ikke hr. Sveg virker sikker, så bed ham tjekke med en supervisor om muligt...
Sitter i tlf, och det första han gjorde var att gå till supervisor! Vi får se hur det går.
 

nota bene

Medlem
Ändringar ej tillåtna i bokningsklass T, och tydligen är det en ändring att ta bort ett segment enligt den jag fått på tråden.
 

Stefan62

Medlem
Detta är väl ungefär samma princip som att köpa economy t.o.r. och inte utnyttja hemresan - inget som flygbolagen gillar, eftersom enkelresan är så mycket dyrare hos flertalet bolag, t ex KLM.
 

nota bene

Medlem
Detta är väl ungefär samma princip som att köpa economy t.o.r. och inte utnyttja hemresan - inget som flygbolagen gillar, eftersom enkelresan är så mycket dyrare hos flertalet bolag, t ex KLM.

Jo, detta var min avsikt när jag bokade - bara det att jag letade biljett åt en polare som skulle flyga så här - och då jag är van att flyga inom Europa där det biljetteras enkelbiljetter så glömde jag helt bort att jag var tvungen att boka ORD-ARN-ORD och bara använda första leg...

Förstår inte varför det måste vara så krångligt att cancellera ett leg - biljetten hade kostat lika mycket om jag bokade den 'rätt' från första början, och jag har erbjudit mig att betala administrationsavgiften även om jag tycker att det borde vara enkelt att ta bort ett leg som de då kan sälja igen...
 
Toppen