Senaste nytt

Möjlighet att sova på Tokyo Haneda Flygplats

NotRyan

Medlem
Har gjort denna flera gånger. Jag åker alltid in till stan och sedan ut till flygplatsen på kvällen. Åk dock inte ut för tidigt. Jag har aldrig sett checkin för Thai 00:20 flighten öppna före 21:00. Första gången åkte jag ut till flygplatsen igen 17:00 för att njuta av ANA Suite Lounge. Gick inget vidare.......

Restaurangerna airside på flygplatsen är bra men det finns i stort sett ingen som har fåtöljer/soffor där man kan slappa.
Man kan göra web-checkin hos Thai redan när man landar med LH (eller tidigare) så behöver man aldrig uppsöka checkin på Haneda och kan komma när man vill till flygplatsen på kvällen. Eventuellt bagage får man ju checkat till slutdestinationen ändå så det tar man ju inte ut på Haneda...
 

kaktusen

Medlem
Man kan göra web-checkin hos Thai redan när man landar med LH (eller tidigare) så behöver man aldrig uppsöka checkin på Haneda och kan komma när man vill till flygplatsen på kvällen. Eventuellt bagage får man ju checkat till slutdestinationen ändå så det tar man ju inte ut på Haneda...
Tack för tipset. Sista gången skickade jag bagaget hela vägen men det gick inte att checka in via webben. Kanske var något tillfälligt. Ska testa igen vid nästa resa i First i Maj.
 

Ricci

Medlem
Vitsen med att boka är väl just att man är garanterad att det faktiskt finns ett ledigt rum...?
Tack för tipset det var ett trevligt litet hotell. Där var tyst och lugnt också dock kanske utsikten från badrummet kanske inte var den bästa (men i detta läget har det ingen betydelse).
20170312_134308.jpg

20170312_134832.jpg

20170312_134837.jpg

20170312_134851.jpg
 

fcx

Medlem
Tack för tipset det var ett trevligt litet hotell. Där var tyst och lugnt också dock kanske utsikten från badrummet kanske inte var den bästa (men i detta läget har det ingen betydelse).

Jag har bott på deras landside-del när jag landade sent på kvällen istället för att åka in till stan. Tyckte att det var mycket bra rum för ett flygplatshotell. Ganska rimligt pris också.
 
Toppen