Senaste nytt

Möjlighet att ändra biljett samma dag med British Airways

segra

Medlem
Fotnot, det stod först att ombokningen skulle kosta 1240:- på sidan där man väljer nytt flyg, men på nästa sida där man konfirmerar blev det 0:-

Ändrar du bokningen under "Manage my booking" då? Jag trodde man behövde ringa BA för att få den ändrad.

Mina biljetter ligger på 2 olika boknings nr så det är kanske inte värt att köra via MMB? Kanske bättre att ringa?
 

Canadien

Medlem
Ändrar du bokningen under "Manage my booking" då? Jag trodde man behövde ringa BA för att få den ändrad.

Mina biljetter ligger på 2 olika boknings nr så det är kanske inte värt att köra via MMB? Kanske bättre att ringa?
Ja, manage my booking, scrolla ned en bit till där flighterna listas, klicka på en, välj sedan change/cancel.
 

011430121

Medlem
Är det när incheckningen öppnar man kan ändra till en annan avgång, eller efter midnatt
Är bokad på BA780 avgår 13:25 skulle vilja åka BA776 som går 07:15
 

agehall

Medlem
Är det när incheckningen öppnar man kan ändra till en annan avgång, eller efter midnatt
Är bokad på BA780 avgår 13:25 skulle vilja åka BA776 som går 07:15
Oavsett, ring och kolla med dem hur det ser ut med beläggningen på BA776. Om den är relativt tom skulle jag ha chansat och åkt ut till flygplatsen i tid för BA776 och försökt ändra.

Och om den är relativt full är det nog tacksamt om du väljer att inte boka om - de som har ordinarie bokning på BA776 uppskattar nog om de faktiskt kommer iväg vid den tiden på morgonen... ;)
 

Senator

Moderator
Är det när incheckningen öppnar man kan ändra till en annan avgång, eller efter midnatt
Är bokad på BA780 avgår 13:25 skulle vilja åka BA776 som går 07:15
Oavsett, ring och kolla med dem hur det ser ut med beläggningen på BA776. Om den är relativt tom skulle jag ha chansat och åkt ut till flygplatsen i tid för BA776 och försökt ändra.

Och om den är relativt full är det nog tacksamt om du väljer att inte boka om - de som har ordinarie bokning på BA776 uppskattar nog om de faktiskt kommer iväg vid den tiden på morgonen... ;)

Jag antar en räv som @011430121 har ExpertFlyer och inte behöver kasta bort sin tid med att ringa Bremen och sitta i kö.. ;) Tyvärr är minnet som det är, men jag tror att senast gången jag gjorde detta var jag redan på Hilton Terminal 5, antingen ställde jag klockan på 00.01 eller så höll jag mig vaken för att boka om till BA776. I alla fall, samma scenario som ovan: bokad på BA780 men tänkte åka hem med BA776. Så det är kalendern som styr, inte när online check-in öppnar. Jag minns dock mycket väl att inventory var J1 C0 D0 R0 I0 och jag hade en I-klass. Kollade efter jag ändrade och checkade in, och då var det J0 också.
 

agehall

Medlem
Jag antar en räv som @011430121 har ExpertFlyer och inte behöver kasta bort sin tid med att ringa Bremen och sitta i kö.. ;)
Återigen - expertflyer visar vad BA vill sälja, det behöver inte innebära att det finns platser eller tvärt om. Därför anser jag att man bör ringa för att slippa gå upp allt för tidigt i onödan.
 

Senator

Moderator
Återigen - expertflyer visar vad BA vill sälja, det behöver inte innebära att det finns platser eller tvärt om. Därför anser jag att man bör ringa för att slippa gå upp allt för tidigt i onödan.

Absolut, men vad menar du är skillnaden? På inventory som finns hos Bremen mot den som ExpertFlyer visar? Självklart kan vi inte ändra om det inte finns plats, men det borde vara lönlöst att ringa Bremen om ExpertFlyer visar J0 eller hur, trots om det skulle stå t.ex. Y4? Kom också ihåg att när incheckning öppnar så är flighten under Airport Control.

Jag vill bara förstå logiken i resonemanget, för jag saknar visst någon detalj här.
 
Toppen