Måste man vara medlem i British Airways Executive Club/AAdvantage under /efter resa?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Jaws, 30 Oktober 2015.

1. Jaws

Jaws Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är mitt i resa med British Airways/Quantas samt Air New Zealand men vi har inget konto på one world.
    Måste jag snarast starta ett konto eller kan jag göra det i lugn och ro när jag har kommit hem och efterregistrera?
    Bör jag lägga "poängen" på BAEC eller AAdvantage?

Tacksam för tips, tålamod och råd
    MVH/Jaws

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är olika regler för alla program. Allt från att du måste vara medlem då du flyger till att det går att efterregistrera i upp till 6 månader.

Sitter på telefonen så har svårt att söka, men är 99% säker att British Airways tillåter efterregistrering i minst en månad.

Jaws gillar detta.
  3. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är väl bara öppna ett konto i både British Airways och American Airlines så är väl problemet löst sen om du använder detta är en annan sak

4. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BAEC sager så här:

14.10. Avios points and Tier Points which are not tracked automatically at the time of travel may be credited later at British Airways' discretion. Members may claim Avios points and Tier Points after completion of their travel either online at British Airways.com or if required by submitting the retained segment of the boarding pass and passenger receipts provided that the Member was enrolled in the Executive Club at the time of travel and the claim is made, within 6 months of the date of travel or the relevant transaction. A new Member may claim Avios points and Tier Points for eligible British Airways flights taken up to 3 months prior to the commencement of their Membership

Jaws gillar detta.
  5. Jaws

Jaws Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för att ni tog er tid att hjälpa oss med våra bryderier! Nu känner vi oss lugnade med edra besked.

Mvh/Jaws och fru Jaws

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog ändå rekommendera att bara öppna några konton hos olika bolag NU, så undviker man potentiellt strul.

Jaws gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!