Senaste nytt

Måste man bränna sig en gång för att förstå problemet?

D

Deleted member 4971

Guest
Jag skulle vilja hävda att risken att du blir lämnad vind för våg ökar ju längre bort från Sverige du bokar biljetten. Jag ringer hellre till resebyrån i Uppsala än flygbolaget i Chennai.

Känns ju spontant som lite lättare att bara besöka disken för flygbolaget på flygplatsen än att börja ringa Sverige och tjorva med biljetter.
 

Valley

Medlem
Och när man väl får någon som svarar på ett s k journummer, då görs det på knackig ungersk/tjeckisk-engelska och så får man besked att man kan besöka någon j.....a facebook-sida för hjälp via chatten. Med säkerhet för att det brister i vokabulären och det är enklast så.
 

rvarttinen

Medlem
Med "medvetenhet" räknas väl följande in: "You've got to know the rule sin order to break them".... du kan göra saker, på egen risk, om du vet vad du gör. Att bara hals-över-huvud kasta sig ut, ja, då kan det bli några intressanta lärdomar, om personen i fråga är mottaglig för sådant (verkar tyvärr vara en bristvara i många fall).

Att predika och mässa och tjata om saker och ting tycks mer eller mindre lönlöst (egen erfarenhet) om inte den som är målet för infon har råkat ut för något så denne blir mottaglig... och så finns det givetvis undantag, de som snappar upp direkt.

Själv har jag bokat mig på en 'code share' början på nästa år ... :)
... inte utan att ha kollat upp ett och annat!
 

Valley

Medlem
Första facit. Brottet mot Resebyråregeln.
Resebyrån klarar inte av att boka in den av mig föreslagna flighten fr München. "Kan inte kombinera" föreslagna flighter.
Konstiga är att jag själv kan boka just dessa flighter på LH.
Gått iväg med ett svar i form av skärmdump, får vi se vad svaret från resebyrån blir.
 

telelina

Medlem
Om man tar en kalkulerad risk så kallar jag det fär medvetet resande. Antar också att man ta smällen om det blir någon.

Om jag däremot som nybliven medlem läser boka inte code share så kommer jag kanske inte läsa mer om det för att jag inte förstår att det är något som jag ev bokar.

En kollega frågade idag om jag läst hans mail om den kommande serverflytten. Ja sa jag men mina prylar är ju inte på den servern de är på den nya servern, så jag läste inte hela mailet. Då säger kollegan att mailet handlar om den nya servern & jag inser att det drabbar mig i högsta grad & att jag måste säkerställa att allt kommer att fungera efter flytten. Han hade kallat den något annat än vad jag är van vid att kalla den. Kunde blivit en dyrköpt läxa.... ;)
 
Första facit. Brottet mot Resebyråregeln.
Resebyrån klarar inte av att boka in den av mig föreslagna flighten fr München. "Kan inte kombinera" föreslagna flighter.
Konstiga är att jag själv kan boka just dessa flighter på LH.
Gått iväg med ett svar i form av skärmdump, får vi se vad svaret från resebyrån blir.
Nu blev jag nyfiken; hur gick det?
 

Valley

Medlem
Nu blev jag nyfiken; hur gick det?

Jodå. Till slut så gick det. Men det tog ett antal e-Mail och telefonsamtal.
Min skärmdump brydde man sig inte om. Utan man bokade in mig på en ny flight med väldigt snäv tid för byte = glöm att stråla samman med kollega och glöm käka frukost.
Nytt mail och ombokning. Ny flight som inte heller denna gång är den jag skickat info. om.
Ännu ett mail där jag ber dem att boka mig som jag önskat. Svar att "då får du så lång väntetid"
Nu över till telefonen för att fråga vad som är problemet och varför jag kan boka in mig på angivna flighter utan problem. Då först gjorde man som jag önskade.

Nästa gång gör jag det själv.
 
Jodå. Till slut så gick det. Men det tog ett antal e-Mail och telefonsamtal.
Min skärmdump brydde man sig inte om. Utan man bokade in mig på en ny flight med väldigt snäv tid för byte = glöm att stråla samman med kollega och glöm käka frukost.
Nytt mail och ombokning. Ny flight som inte heller denna gång är den jag skickat info. om.
Ännu ett mail där jag ber dem att boka mig som jag önskat. Svar att "då får du så lång väntetid"
Nu över till telefonen för att fråga vad som är problemet och varför jag kan boka in mig på angivna flighter utan problem. Då först gjorde man som jag önskade.

Nästa gång gör jag det själv.
Det låter som typiska "kunden har alltid fel, vi vet bättre"-syndromet...
 
Toppen