Mår SK998 dåligt?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Lukas2, 1 Juni 2014.

1. Lukas2

Lukas2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade på flightradar24, ser ut som sk998 PVG-CPH. Håller på att gå ner i Helsingfors istället.

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    image.jpg

Någon som blivit sjuk ombord? Stoppet i HEL är väl knappast planerat och de räknar med att snart vara i luften igen...

3. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Københavns Lufthavne så står det SK998 Shangha via Helsinki och "afvent info" så nog har de bestämt sig för att mellanlanda som det verkar.

4. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ser ut som om SK998 är i luften igen på väg mot CPH.

5. Enligt Amadeus, står det så här:
    Screenshot20140601_1.png

6. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den var ju flera timmar sen från Shanghai. Kan det ha nåt med arbetstider att göra?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Näe, är de väl i luften så går man inte ner för sådant. Däremot skulle de kunnat ha blivit kvar i HEL pga detta. Den enda rimliga förklaringen är sjukdom ombord imho. Hade det varit tekniska problem hade man fortfarande varit kvar på HEL.

8. Jonas H

Jonas H Medlem

2 personer gillar detta.
  9. Lind78

Lind78 Ny medlem

Jag var med på den flighten, kom iväg från Shanghai väldigt försenade pga åska och tidvis stängt luftrum. Och som Hagander gissade så berodde stoppet på arbetstider, klev på ett nytt crew som tog den sista biten från Helsinki till Köpenhamn.
    Detta var dock planerat då kapten redan i Shanghai talade om att deras arbetstider ej skulle räcka till Köpenhamn, man siktade på Stockholm men ganska snart så berättade man att stoppet skulle ske i Helsinki. Bra med information av kaptenen ivf.

6 personer gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för uppdateringen Lind78 och välkommen hit!

Jag måste säga att detta var en förvånadsvärd anledning. Jag tror det är första gången jag hör talas om något sådant, framförallt när det var så nära till CPH.

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!