Månadshyra.

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av JimLov, 18 September 2015.

1. JimLov

JimLov Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hyr just nu bil på månadsbasis.
    Idag har jag en V70, diesel, automat, skadekostnadsreducering, 1 extra förare och 350 mil/mån och jag betalar 12700:-/mån för det på Statoil.
    Tänkte jag skulle få ett vettigare pris på Sixt med EBG och Sixt Diamond Card.
    En FMWR skulle Sixt ha 14.657:- för och PWMR skulle gå på 16.157:-

Har ni några förslag på hur jag skulle kunna hitta en bil med ungefär samma upplägg som för V70 men till bättre pris eller en "roligare" bil för ungefär samma pengar?

Jag har svårt att tänka mig att Statoil är dom som har bäst förutsättningar på månadshyra, nämligen.

2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Be om offert hos de stora firmorna (Avis, Hertz, Budget, Europcar, Mabi etc), antingen via hemsidan eller (troligen bäst) ring direkt till lokala kontoret. De har alla månadsleasing. Lokala hyrbilsfirmor kan också ha bra pris. Beror även på hur långt du kan binda upp dig.

3. JimLov

JimLov Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3 månader i taget kan jag nog binda upp mig.

4. Har ingen egen bil utan hyr bara tillfälligt ibland. Har sonderat marknaden och funnit att:
    - Lokala uthyrare är alltid billigast, tex Kjell Askling bil här i Linköping. Där kan man deala om tider och priser
    - OKQ8/Statiol är näst billigast
    - Hertz/Europcar mfl är dyrast om man inte får kraftig rabatt med typ ICA-kortet osv.

JimLov gillar detta.
  5. marbe166

marbe166 Medlem

Provade att söka på Hertz Linköping med Flying Blue Gold CDP som ger 15% rabatt (EBG borde ge liknande), och fick då 8802 kr/mån med 300 mil/mån och 10,60 kr/överstigande mil för V70 Aut./Diesel.

JimLov gillar detta.
  6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allt är relativt.
    Skulle jag räknat om det pris jag en gång hade med lokal Statoil hade jag hamnat på 15'/Mnd ink. moms och extra allt.

Som skrivits.
    Bara ge dig på de lokala firmorna och fråga. Skadar inte att du pratar med vanliga bilfirmor heller. Finns en del som gladeligen skulle vilja hyra ut en kärra i ett par, tre månader. Brukar bli bra pris då också

JimLov gillar detta.
  7. gunry

gunry Medlem

Fick detta erbjudande från Avis för ca ett år sedan. Ingen aning om det kvarstår:

Bilgrupp C, ex. VW Golf, 5990 kr ink moms/mån
    Bilgrupp I, ex VW Passat, 7990 kr ink moms/mån

Avis Flex - I din månadshyra ingår
    • 3000 km/månad (1,25 kr per extrakilometer)
    • Service och underhåll
    • Försäkringar
    • Jourservice
    • Byte och förvaring av vinter- och sommardäck
    • Ersättningsbil vid eventuellt verkstadsbesök
    • Just nu ingår även avgift för extra förare och ungföraravgift

JimLov gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och glöm inte att kolla om du kan få bra med poäng per dag ;)

Samt om du kan få roligare bil via sixt status eller hertz status

JimLov gillar detta.
  9. Moco

Moco Medlem

Upplever att OKQ8/Statoil och dessa typer av uthyrare är överlägset dyrast. Att de sedan är väldigt oflexibla och bara har riktigt tråkiga bilar är lite av grädde på moset. Lokala Avis, Hertz och Sixt-franchisetagare är ofta långt mer enkla att ha att göra med och har dessutom oftast en bra bilpark.

JimLov gillar detta.
  10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte bättre med leasing?

GOTATH gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!