Senaste nytt

Märkligt försök till resebedrägeri?!?

PerssonErik

Medlem
Kan det vara så att någon köper resor sen hoppas att det faktiskt är någon som betalar? Med tanke på att det är högsäsong nu och många har beställt resor som ska betalas så kan det ske en förväxling.

Säg att dom har en bot som gör bokningar och väljer slumpmässigt ut 10.000 personers identitet. Några kanske går på det?

Om resan väl betalas, går det att ändra konto som pengarna ska överföras till vid avbokning via ticnet?

Visst detta är en riktig långboll, men för att jämföra så har jag en facebookgrupp med några tusen medlemmar och i stort sett varje dag får jag ta bort nya användare som "ger ut lån" dvs som vill ha sifforna ditt kort för att tömma det. Eftersom det återkommer nästan varje dag så borde ju någon tyvärr gå på skiten. Kanske samma i detta fall?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Glenn123

Medlem
Ticket måste väll för sjutton gubbar kunna svara på vad som hänt? Inte har väll ticket köp-nu-betala-sen villkor?
Något betalningsmedel måste väll ha använts(kort). Om de inte vill ge ut numret så be om sista 4 och stäm av mot era kort.

Sen skulle jag nog rekommendera frugan att byta lösenord samt sätta på tvåstegsverifiering.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Kan det vara så att någon köper resor sen hoppas att det faktiskt är någon som betalar? Med tanke på att det är högsäsong nu och många har beställt resor som ska betalas så kan det ske en förväxling.

Säg att dom har en bot som gör bokningar och väljer slumpmässigt ut 10.000 personers identitet. Några kanske går på det?

Om resan väl betalas, går det att ändra konto som pengarna ska överföras till vid avbokning via ticnet?

Visst detta är en riktig långboll, men för att jämföra så har jag en facebookgrupp med några tusen medlemmar och i stort sett varje dag får jag ta bort nya användare som "ger ut lån" dvs som vill ha sifforna ditt kort för att tömma det. Eftersom det återkommer nästan varje dag så borde ju någon tyvärr gå på skiten. Kanske samma i detta fall?

Ticket var inne på nått sånt, men de förnekade att det var nått som hände i någon större skala.

Ticket måste väll för sjutton gubbar kunna svara på vad som hänt? Inte har väll ticket köp-nu-betala-sen villkor?
Något betalningsmedel måste väll ha använts(kort). Om de inte vill ge ut numret så be om sista 4 och stäm av mot era kort.

Sen skulle jag nog rekommendera frugan att byta lösenord samt sätta på tvåstegsverifiering.

Kontot på ticket har "makulerats" på hennes begäran, resan bokades av eftersom den inte vart betald, fråga inte hur det fungerar? men det verkar som att man kan boka och sen har man ca 3h att få den betald.

Maillösenordet är bytt och krytt, men det verkar inte vara någon som har haft access till mailen varken nu eller tidigare.
Får fortfarande inte ihop detta... :)
 
Toppen