Märklig mat ombord

Diskussion i 'Övrigt' startad av Malu, 15 Augusti 2012.

1. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss brukar utmärka sig med både bra service och mat, men deras traditions-joddel kan ibland te sig lite märkligt.
    Vad sägs om att de under augusti kommer att fira en brottningsfestival genom att servera pasta med köttfärs!
    Så passande. ;) Lite slarvsylta till förrätt kanske? Eller följer man upp någon kommande boxningsfestival med blomkålssoppa och blodpudding?

SWISS Traditions

Kanske ett tips till SAS att köra kräftor och surströmming som tema i augusti. A schnapps with that?

1 person likes this.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Hej!

Ja tack, det skulle sitta fint med surströmming på premiären, däremot kanske några övriga passagerare inte direkt skulle uppskatta när burken öppnas :)

Mvh
    /NotRyan

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog hellre se att terroristerna kraschade planet än öppnade en burk surströmming. Jag förstår inte hur denna hemska substans fortfarande är laglig.

6 personer gillar detta.
  4. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Biologisk krigföring... ;)

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kräftskiva i C, med pappersmånar istället för skynke.

3 personer gillar detta.
  6. Att klaga på provinsiell föda tyder på en intolerant världsbild. Välj med fötterna dvs. gå men sätt dig inte till doms över dem som gillar företeelsen.

7. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppvuxen nära Arlanda och minns hur äckligt jag tyckte det luktade som liten när pappa öppnade en burk. Nu bor jag i södra norrland och äter/gillar surströmming :).

8. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah - jag kommer fortsätta välja Swiss när jag kan och jag uppskattar absolut deras initiativ även om jag ibland finner dem en smula ... eh ... humoristiska. Även de svenska provinsiella tilltagen låter jag passera, så länge de inte passerar alltför nära min näsa. ;)

1 person likes this.
  9. Homer

Homer Medlem

Vore kul att se dem servera traditionella schweiziska rätter som Osffondue, Köttfondue och Chokladfondue. :)

10. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller vad sägs om ägg med ankfoster, risvin med dränkta musungar och siciliansk ost som haft hjälp på traven av fluglarver till att ruttna... :eek:

Artikel i Aftonbladet måndag 13 augusti. (Finns på webben, men på deras PLUS-sidor.) Läste den på flyget OSL-ARN. Tur att jag redan hade ätit!

Surt, men jäst fisk inte värst | Nyheter | Aftonbladet

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!