Senaste nytt

Märklig händelse med infant på Norwegian flight

JAONHA

Medlem
EU-fördning 965/2012
NCC.OP.165 Carriage of passengers...
NCC avser krav för icke-kommersiell flygdrift med komplexa motordrivna luftfartyg
CAT avser krav för krav för kommersiell lufttransport

Således borde jag hänvisat till
CAT.OP.MPA.225 Seats, safety belts and restraint systems
(a) Crew members
(1) During take-off and landing, and whenever decided by the commander in the interest of safety, each crew
member shall be properly secured by all safety belts and restraint systems provided.
(2) During other phases of the flight, each flight crew member in the flight crew compartment shall keep the assigned
station safety belt fastened while at his/her station.
(b) Passengers
(1) Before take-off and landing, and during taxiing, and whenever deemed necessary in the interest of safety, the
commander shall be satisfied that each passenger on board occupies a seat or berth with his/her safety belt or
restraint system properly secured.
(2) The operator shall make provisions for multiple occupancy of aircraft seats that is only allowed on specified seats.
The commander shall be satisfied that multiple occupancy does not occur other than by one adult and one infant
who is properly secured by a supplementary loop belt or other restraint device
 

Bryant

Medlem
Detta har hänt mig vid ett tillfälle ombord på SWISS mellan ARN-ZRH. Vi fick ett bälte tillslut innan vi nådde startbanan.

Första gången vi flög med ett amerikanskt bolag så ställde jag frågan om bälte och väst. Fick till svar att de inte lämnar ut bälte och väst behövs inte eftersom vi inte tänkt att landa på vatten :). Den amerikanska humorn är lite annorlunda... Vi vande oss rätt snabbt att alla bolag inte delar ut bälte osv. Nu är dock den minsta 2 år så hon åker i egen stol och det är inte aktuellt med fler inf i denna familj .
 
Toppen