Senaste nytt

Märklig business bokning med Austrian

ulagun

Medlem
Bokat LPA-VIE-CPH med Austrian bokningsklass P.
VIE-CPH inga problem.
Däremot undrar vart jag hamnat med bokningen LPA_VIE?
När allt var klart och konfirmerat kom följande information
-Operated by Austrian OS 9504(alltså ingen Edelweiss/Condor variant)
- Resan genomförs i economyclass, men jag behåller samtliga businessfördelar och bokningsklass P Vilka fördelar då i så fall!?
- Seating not possible on this flight. Ska kontakta Austrian Holidays någonting för seating . Gick in på denna hemsida för att seata. Omöjligt man måste uppge charteresbyrå m.m m.m.
- Enligt Austrians loungefinder, ingen loungetillgång i LPA.

Undrar nu oroligt vad vi gett oss in på? Kommer vi att hamna på rad 32 med en joddlande österrikisk variant av tatuerade Johnny med linne? :rolleyes:
Dessutom varför säljer man businessbiljetter på en flight som inte har någon business.
 

mha321

Medlem
Låter som economy only charter kärra typ.

Det man syftar på med förmåner är väl tex priority boarding (kanske?), FastTrack och lounge åtminstone på hemma bas? Lite som sas plus fast kanske utan snacks och dryck?
 

Senator

Moderator
Ja du, att det skall vara så svårt att hitta bra information för resenärerna. Tittar jag på bara LPA-VIE i ExpertFlyer:

OS 9504 0 LPA
18/08/18 18:25 VIE
19/08/18 0:20 320
Sa
67% / 26m Y0 B0 M0 U0 H0 Q0 V0 W0 S0 T0 L0 K0
Den verkar flyga bara på lördagar och den sträckan säljs inte någon business alls tyvärr. Så du hamnar i ekonomiklass.

Nu vet jag inte vilken kanal du bokade denna. Informationen finns tyvärr när jag provar via Austrian.com men jisses vad svårt det är att hitta och det är nästan omöjligt om man inte vet exakt vad man skall leta efter. Jag tycker du skall skicka feedback till Austrian.

Austrian 1.JPG


Ser bra ut i första sekvens, men...

Austrian 2.JPG


Ovan står det i en blandning av engelska och svenska att business är bara på OS308, sen står det bokningsklass P, Y, men vem vet vad det betyder utanför BC?

Så tyvärr, du får vad du har köpt men jag tycker det borde var mycket tydligare.
 

Brandten

Medlem
Nu var det ju väldig skillnad på 3119kr och 1314kr men om priset varigt snarlikt och man bokat business men hamnar i economy kanske det ändå kan vara värt skillnaden för intjäningen till ex eurobonus?
 

AABack2ARN

Medlem
Och som lök på laxen kommer du med största sannolikhet inte få några poäng till EuroBonus om du hade tänkt dig det :( På sas.se skriver SAS att poäng inte utgår på flighter i serierna OS2000-OS2999 samt OS7000-OS9999 :(
 
Toppen