Senaste nytt

Mängden handbagage ombord

A380*G

Medlem
Jag reser ganska ofta med bara en liten ganska mjuk bag (30 liter, sällan helt full).

Och trots det kan det ibland vara svårt att knö upp den på hyllan när man reser inom Europa, även längst fram i planet. Oftast är det då för att ett par agronomkleptomaner som åker snikklass har hivat upp sina rullande monster där och sen gått bak och satt sig. Sånt stör jag mig på.

I de fallen tar jag ner deras och sätter upp min egen.
 
Jag reser ganska ofta med bara en liten ganska mjuk bag (30 liter, sällan helt full).

Och trots det kan det ibland vara svårt att knö upp den på hyllan när man reser inom Europa, även längst fram i planet. Oftast är det då för att ett par agronomkleptomaner som åker snikklass har hivat upp sina rullande monster där och sen gått bak och satt sig. Sånt stör jag mig på.

om jag hinner se sånt och jag inte fått upp min egen väska så åker dessa således ner på backen igen

Edit : puck 2:a :p
 

agehall

Medlem
Det är också ett ganska vanligt oskick att folk i C har på tok för stora väskor, så de lägger dem åt fel håll och därmed tar upp dubbelt så mycket utrymme som de faktiskt behöver. Detta önskar jag att flygbolagen var hårdare på, även i C.
 

nota bene

Medlem
Jag flyger normalt med en kabinväska + laptopväska. Kabinväskan är självklart inom måtten, men tillhör en av de större tillåtna. Laptopväskan åker bara upp om det finns plats, annars har jag den vid fötterna. Däremot har jag ofta överviktigt handbagage, men det brukar inte vara några problem... Gillar som BA har att det inte är någon viktgräns på handbagage, endast att man ska kunna lyfta upp och ned prylarna själv.

Folk med för stora kabinväskor (som ej går in på rätt ledd) kan vara irriterande på en full flight.
 
Det är också ett ganska vanligt oskick att folk i C har på tok för stora väskor, så de lägger dem åt fel håll och därmed tar upp dubbelt så mycket utrymme som de faktiskt behöver. Detta önskar jag att flygbolagen var hårdare på, även i C.

det kan jag hålla med om att generellt så krävs det lite bättre koll across the board och många tror att bara för att jag är en Guld Pandion högsta VIP med C biljett till himlen så kan jag också ta med mig halva garaget in på planet för att jag minsann förtjänat det/betalt osv.
 

agehall

Medlem
Så länge man får in prylarna åt rätt håll, så är det förvånansvärt svårt att fylla upp hatthyllorna. Så fort någon vänder på en väska så den tar 50-100% extra plats så går det dock fort.
 

Chrille

Medlem
I de fallen tar jag ner deras och sätter upp min egen.

Det närmaste jag varit ett regelrätt handgemäng på ett flygplan var när någon tog ner en annan persons väska från hyllan för att få plats med sin egen. Som tur vad stannade det vid verbala smockor, och kabinpersonalen fick rycka ut med servetter för att torka tårarna från en kvinna som mer eller mindre bröt ihop i samband med incidenten.
 
Toppen