Lyxkryssning till St Petersburg med familjen

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Martin Björnström, 27 April 2015.

1. I helgen fick jag höra att man kan åka på riktiga "lyxkryssningar" till St Petersburg och började söka lite på möjligheter. Hittade ett upplägg där man besöker Helsingfors, St Petersburg och Tallinn som troligen skulle fungera för en barnfamilj. I princip stannar man på morgonen och får 1-2 dagar i land (med hotell på stoppet i St Petersburg).

Blev dock väldigt förvånad över hur små hytterna är - även om man väljer största sviterna. Och priserna blir ju lätt lite galna.

Jag har några exempel nedan, har jag missat något här som jag borde förstått?

2. Antal resenärer: 2 vuxna 1 barn

Kryssningsinformation

Fartyg: Costa Luminosa
    Avresedatum: 2015-06-13
    Avresehamn: Stockholm, Sverige
    Destination: Norra Europa
    Antal nätter: 7

Rederi:
    Costa Cruises

Resrutt:
    Stockholm, Sverige, Stockholm, Sverige, Helsingfors, Finland, St. Petersburg, Ryssland, St. Petersburg, Ryssland, Tallinn, Estland, Stockholm, Sverige, Stockholm, Sverige

Skärmavbild 2015-04-27 kl. 13.27.15.jpg

3. Kollade lite på Royal Carribean och det var runt 75 000 kronor för liknande resa med lite större rum. Lite galet va? Eller har jag bara inte förstått vad en kryssning är för något :)

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saftiga priser, men kan det inte vara så att detta ingår i en längre kryssning, och de bara toppar upp tomma hytter med detta som en delresa?
    vad gör båten resten av tiden?

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Costa "skjortan" och lite till..!

Palazzi, Johan_G och sembl gillar detta.
  6. Jag trodde att du menade lyxkryssning till St Petersburg i Florida, USA när jag läste trådrubriken. ;)

Resenären gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har nog missförstått lite hur en kryssning kan vara. Jag skulle dock inte betala dessa priser för en så kort kryssning med varken RCI eller Costa.

Martin Björnström gillar detta.
  8. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill du kryssa till St Petersburg och åka på riktigt lyxkryssning skulle jag titta på Seabourn. De har 7 nätters resor mellan Stockholm och Köpenhamn i båda riktningarna. Priserna startar på €3000 per person men då ingår free flow av champagne (Nicolas Feuillatte), caviar (odlad i sydamerika) och en massa andra härligheter ombord.

Martin Björnström gillar detta.
  9. Sealord

Sealord Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om valet står mellan Costa och Royal Caribbean, måste jag starkt rekommendera Royal Caribbean - spreciellt om det reser med barn. Costa är mer som Norwegian och Royal mer som ett riktigt flygsällskap, för att göra det förståligt på detta flygforum :) Å andra sidan kanske jag är lite skadad efter att ha arbetat två år där och därefter åkt på diverse kryssningar privat...

agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!