Senaste nytt

Lyxhotell och lyxresorter - En introduktion

Swisser

Medlem
JacobGBG,
Mycket bra introduktion till lyxhotell och förklaring av skillnaden mellan 5* och lyxhotell.
Jag hade helt missat denna tråd, så det var bra att du hänvisade till den från tråden "Ritz-Carlton Hong Kong eller Marina Bay Sands?" som jag precis läste.
Det vore ju trevligt om tråden var lite mer aktiv med fler inlägg, men tyvärr är det väl så att väldigt få av oss tillbringar tid på dessa exklusiva hotell.
Om man vill förkovra sig lite mer och få aktuellare inlägg så får man väl gå till Flyertalk, som du föreslår.
 

Jonas C

Medlem
Av ren nyfikenhet. Klassar sig Chateau Marmont i Los Angeles som ett lyxhotell? Prissättningen tycks åtminstone leva upp till den hos de flesta lyxhotell, och likaså hemsidan som tydligt beskriver stället som ett lyxhotell. Antalet stjärnor är däremot bara 4 vilket får mig att fundera lite.
 

JacobGBG

Medlem
Av ren nyfikenhet. Klassar sig Chateau Marmont i Los Angeles som ett lyxhotell? Prissättningen tycks åtminstone leva upp till den hos de flesta lyxhotell, och likaså hemsidan som tydligt beskriver stället som ett lyxhotell. Antalet stjärnor är däremot bara 4 vilket får mig att fundera lite.

Var ser du att den har 4*? Chateau Marmont är ett anrikt och högt ansett lyxhotel.
 

JacobGBG

Medlem
Jag ska göra en liten kommentar på mitt eget begynnande inlägg.

I Sverige finns ett enda lyxhotell, Grand i Stockholm där dessutom endast en av flyglarna anses uppfylla själva lyxbetoningen.

Upper House i Göteborg har ambitionen att bli #2 till detta. Jag har varit på besök där men inte bott över så jag kan inte fullt uttala mig, servicekonceptet fyller rollen helt klart. Restaurangen är det ej heller någon tvivel om att den passar in i rollen.

di.se - Hotell: Uppe i det blå på Sveriges häftigaste hotell
RECENSION: Upper House ? hög klass på maten ? på hög höjd ? Metro
Upper House Dining - Lyx 5 fyrar - Göteborgs-Posten
 
Last edited:

segra

Medlem
Vad upplever du saknas i den som finns nu?

Saknas absolut ingenting. Jag ser nu att jag kanske uttryckte mig lite dumt. Jag tycker du har
skrivit en alldeles förträfflig introduktion. Jag ville bara att den skulle ligga överst hela tiden så
att den blev synlig utan att bläddra.:)
 
Jag ska göra en liten kommentar på mitt eget begynnande inlägg.

I Sverige finns ett enda lyxhotell, Grand i Stockholm där dessutom endast en av flyglarna anses uppfylla själva lyxbetoningen.

Upper House i Göteborg har ambitionen att bli #2 till detta. Jag har varit på besök där men inte bott över så jag kan inte fullt uttala mig, servicekonceptet fyller rollen helt klart. Restaurangen är det ej heller någon tvivel om att den passar in i rollen.

Restaurangen passar klockrent in, hotelldelen är mer tveksam. Frukosten är fantastisk men hotellrummen tyckte jag saknade det där lilla extra som behövs. Relativt billigt dock; från 2290 kr.
 

d99mlu

Medlem
Har bott på några St. Regis, men skulle nog säga att Oriental i Bangkok är det enda som platsar på den här listan. Det är något visst med mängder av personal som inte märks förrän du kommer på att du har tänkt att du behöver något.

St. Regis i Singapore t.ex. kändes som ett businesshotell med mer sirliga väggbonader och större lobby.
 
Toppen