Senaste nytt

Lyxhotell med lugn strand?

Jönsson

Medlem
Tack för alla svar.
Antigua och Oman ligger bra till nu på min lista.

Antigua: Perfekt med lite kanotpaddling och snorkling när man tröttnat på stranden.
Oman: ligger nära och lågt pris på hotellen, verkar ha bra utbud på mat också.


Jag får söka lite mer på dessa destinationer.
Det finns naturligtvis billigare resorts på Antigua också. Mitt förslag är förmodligen bland de absolut mest exklusiva.
 

Alf

Medlem
Jag bodde i våras på ett billigare ställe som var riktigt bra. Helpension, bra mat och utsökta drinkar. Rummen var stora och bekväma.
Nonsuch Bay - All Inclusive Antigua Resort

I övrigt tyckte jag inte ön hade så mycket att bjuda på. Ganska tråkig natur och en lika tråkig huvudstad och inte mycket att se. Inget ställe jag kommer att resa tillbaka till.

För mej gäller fortfarande Hawaii som nummer ett när vi pratar öar med vacker natur, lyxig tillvaro och härliga beacher om man undantar Waikikki som mest är för japanska turister.

Om du åker från Göteborg så se till att komma direkt till LGW för byte av plan och då kan du inte boka BA från Göteborg. Även Virgin flyger till Antigua. Transfern mellan LHR - LGW med taxi var en lång mardröm på 3 timmar när man landade på em. Gick dock snabbare mitt på dagen. Norweigian flyger på LGW och det är värt att åka med dessa för att slippa byta flygplats. Vet inte om Norweigeian flyger från Göteborg.
 
Last edited:
Toppen