Lyx och Glamour i Business på Dreamliner vs. brinnande batterier, paneler, etc?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Svenska73, 13 Augusti 2013.

1. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger till Dubai i oktober på Qatar som nu kommer att köra Dreamliners på rutten ARN-DOH. Flygnörden i mig jublar och tittar på You Tube klipp och saliverar över 6 timmar i glamour. 3-barns modern som flyger med mannen på samma flight börjar känna en viss oro över brinnande batterier och diverse nödlandningar de senaste månaderna.

Så frågan till er andra: Är ni bekväma med att flyga Dreamlinern eller finns det ett legitimt skäl att boka om dessa biljetter?

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är ett mycket bra plan oavsett hur man ser på det. Njut!

1 person likes this.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fel forum.... ;)

Skämt åsido, jag tror i princip alla här är bekväma med den. Spana in tråden om BA781 :)

1 person likes this.
  4. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inga som helst problem med att flyga Dreamlinern....alla nya modeller har varierande omfattning av problem i början... Vi har redan glömt problemen med A380. Qantas hade ju en rätt allvarlig incident. Men det pratas det inte om längre. Så ja - jag är bekväm med att åka Dreamlinern.

1 person likes this.
  5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    + 1

I helgen provades British Airways:s bägge Dreamliners. En ren njutning !

1 person likes this.
  6. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då jag var på flygningen till LHR med BC i fredags och mot ARN i söndags fanns British Airways engineer ombord. Han berättade att man har kapslat in alla batterier och satt in fläktar, något som inte fanns förut. Det var överhettning som orsakade batteriproblemen och detta är nu löst genom detta. Man har dessutom stängt av nödsändaren i baken på planet och den kommer inte användas utan ersättas med en ny från Honeywell.

1 person likes this.
  7. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min sambo och jag åker ARN-DOH 1 oktober och DOH-ARN 19de oktober i Business i Qatars Dreamliner.

Åker du de datumen kanske?

8. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi åker 18 och 23 oktober så vi missar varandra tyvärr.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så länge planet är i luften ska det väl inte vara någon fara. Se bara till att den inte står parkerad för länge...

2 personer gillar detta.
  10. Håkan Andersson

Håkan Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!