Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

J.Myller

Medlem
Jag har själv använt Optiontown för att uppgradera två flighter med AirBaltic.

Uppgraderade RIX-DXB för ett par veckor sedan.
Mycket prisvärt på längre flygning, Att Business loungen i RIX var ett nytillskott i min logg gör inte saken sämre.
 
Vi var bokade i S mellan CPH-BKK där vi (jag och min sambo var bokade på separata PNR), dagen före avresa fick vi båda nya e-ticket från SAS i J och några timmar senare fick vi mejl från OT. Så, har använt mig utav tjänsten 2 gånger i vid båda tillfällena har jag blivit uppgraderad. Den första gången blev vi uppgraderade till S, vid gaten i ORD hade de sedan uppgraderat oss till J....:)
 
Jag har precis bokat en resa för två till San Francisco. Routing ARN-ORD-SFO och SFO-ORD-CPH-ARN.

Tänkte försöka mig på en optiontown uppgradering för första gången.

Men ack va dyrt det var. Vi köpte economybiljetter för 7500kr/st. att uppgradera till business kostade en bit över €300 enkel väg per biljett. Att uppgradera till Economy Extra kostade €146 enkel resa, per biljett så vi tog det istället. Är det alltid såhär dyrt?

Ja det är klart billigare än att köpa två business class biljetter på en gång, men €650 för att uppgradera EN biljett tur och retur till business anser jag vara för mycket.

Vad tycker ni?
 

jth

Medlem
Ja det är klart billigare än att köpa två business class biljetter på en gång, men €650 för att uppgradera EN biljett tur och retur till business anser jag vara för mycket.

Det är väl den normala prisnivån.
Nja, jag tycker nog inte det är alltför dyrt. Man får ju faktiskt fulla poäng och alla andra förmåner för pengarna, och man får veta några dagar innan i de flesta fall. Man får nog jämföra med vad en Z-klass biljett kostar.
Det kostar dock ännu mer på tex CPH-PEK, ca 500 € .enkel resa.
 

xz0781

Medlem
Det är väl den normala prisnivån.
Nja, jag tycker nog inte det är alltför dyrt. Man får ju faktiskt fulla poäng och alla andra förmåner för pengarna, och man får veta några dagar innan i de flesta fall. Man får nog jämföra med vad en Z-klass biljett kostar.
Det kostar dock ännu mer på tex CPH-PEK, ca 500 € .enkel resa.

500 Euro?? 280 Euro per sträcka CPH-PEK är i alla fall vad de vill ha nu. Fick dock nej på mitt Optiontown uppgraderingsförsök till båda högre klasserna på denna sträcka 1/3. Får väl försöka poänguppgradera i stället. I Flightstats ser det ut att finnas plats i både Business och Economy extra.

Någon som är bättre insatt än mig som kan tolka bokningsläget för en poänguppgradering? Dessutom undrar jag om man ska begära poänguppgraderingen på Arlanda eller vänta till man kommer till CPH?
 

EricT

Medlem
Jag har precis bokat en resa för två till San Francisco. Routing ARN-ORD-SFO och SFO-ORD-CPH-ARN.

Tänkte försöka mig på en optiontown uppgradering för första gången.

Men ack va dyrt det var. Vi köpte economybiljetter för 7500kr/st. att uppgradera till business kostade en bit över €300 enkel väg per biljett. Att uppgradera till Economy Extra kostade €146 enkel resa, per biljett så vi tog det istället. Är det alltid såhär dyrt?

Ja det är klart billigare än att köpa två business class biljetter på en gång, men €650 för att uppgradera EN biljett tur och retur till business anser jag vara för mycket.

Vad tycker ni?

Jag tycker absolut inte att det är för dyrt. Det är billigt!
 

xz0781

Medlem
Det blev nej från Optiontown även på hemresan PEK-CPH 5/3. Får väl göra som på hitresan och poänguppgradera i stället. Denna gång blir det nog bara till Econmy Extra då det känns onödigt med Business på en "dagflygning".
 

qandnor

Ny medlem
Första gången jag provade med OptonTown, fick igenom en uppgradering på SK945 till ORD nu på lördag, från Economy Extra (billigaste) till Business, uppgraderingskostnad 146 Euro. Lite förvånande med tanke på att flyget verkar vara helt fullt, går inte att köpa någon klass på direktflyget ARN-ORD.

Väntar fortfarande på att få svar på uppgraderingen på hemresan på onsdag.
 

Berrsus

Medlem
Hallå,

Efter att ha följt forumet ett tag har jag nu tagit steget och skapat ett konto, samt i och med detta författar mitt första inlägg.

Hade en lyckad Optiontown uppgradering, Eco - Eco Extra, på dagens (anlände idag) EWR-ARN för två person. Priset var 130-140 Euro per uppgradering, mins inte riktigt. Flighten var full (1 ledig plats i Eco Extra) och ingen vidare poänguppgradering till business var möjlig.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Berrsus.
Vad roligt att du tog steget att skriva ditt inlägg.
Hoppas du kommer att trivas här. :)
 
Toppen