Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

airbus330

Medlem
100%

Lyckades uppgradera två personer med Optiontown från ekonomibiljett till business både till EWR med SK 903 och hem till ARN med SK904 förra veckan. Riktigt glatt.

I mars i år lyckades jag med samma konststycke till och från EWR men blev bara uppgraderad till economy extra på vägen ut. Uppgraderade dock med poäng till business.
 

Adamsson

Medlem
Det har fungerat för mig 5 av 6 gånger.

SK ARN-ORD (Eco till EcoExtra) (retur med LH)
KF ARN-HEL (Eco till Premium)
KF HEL-ARN (Eco till Premium)
SK CPH-EWR (Eco till Business) (ingen upgrade på returen)
KF ARN-HEL (Eco till Premium)
KF HEL-CPH (Eco till Premium)
 
Kikade på min kommande bokning nu på fredag 23/12 ARN-HEL på min EB profil. En positiv överraskning. Jag kunde välja en ny säte som KF Premium fast inte fått bekräftelsen från Optiontown än. Roligt. :) En skön start för Julfirandet i HEL med familjen.

Uppdaterade också min bokning via appen "Check my trip" och utresan har blivit uppdaterat till Business där också. Cool.

Idag kom e-post från Optiontown om utresan ARN-HEL. Enligt EB profilen är hemresan nu också blivit upgraderat till KF Premium. :) Det blev ett riktigt bra pris per EB poäng. :)
 

Cornelius

Medlem
Idag kom e-post från Optiontown om utresan ARN-HEL. Enligt EB profilen är hemresan nu också blivit upgraderat till KF Premium. :) Det blev ett riktigt bra pris per EB poäng. :)

Optiontown-uppgraderingar med KF inom Europa låter riktigt prisvärt i förhållande till poängen man får. Brukar uppgraderingspriset ARN-HEL ligga runt 335 SEK, som det tidigare har varit?
 

Gnopps

Medlem
Optiontown-uppgraderingar med KF inom Europa låter riktigt prisvärt i förhållande till poängen man får. Brukar uppgraderingspriset ARN-HEL ligga runt 335 SEK, som det tidigare har varit?
Priset Stockholm-Helsingfors låter ok men de brukar vilja ha runt 500 kronor Köpenhamn-Helsingfors, där tycker inte det är värt det.
 
Toppen