Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

090034208

Medlem
Fick besked igår fr Optiontown, hela 7 dagar i förväg att uppgraderingen lyckats på Vaa-Arn med KF från billig O-klass till Z-klass för 25 euro. Tar gärna 1200 p istället för 150 p:)
 

jumbooze

Medlem
Fick besked 26 timmar innan att man inte kunde uppgradera till Biz eller Eco Extra på CPH - ORD imorgon, planet har fnv många lediga platser i alla klasser. Enligt flyertalk så ska det vara lättare om economy är utsålt/trångt, så imorgon blir det till att försöka uppgradera med poäng istället.
 

deltamartin

Medlem
Är nyss hemkommen från en resa till New York med rutten ARN-EWR-OSL-ARN, 3 i sällskapet och vi betalade för uppgradering till Economy Extra och Business på båda långflygningarna.

Blev ej uppgraderad på utresan.
Hemresan fick vi sitta i Eco Extra.

Så min statistik ligger numer på 1/3 lyckade uppgraderingar med Optiontown.
 

Bringman

Medlem
Blev uppgraderad till economy extra CPH-NRT 1 nov

Försöker nu uppgradera min hemresa med SK984 NRT-CPH 8 nov utan framgång.

Kan någon hjälpa mig med att kolla bokningarna i KVS tool?

Tack på förhand!
 
Är nyss hemkommen från en resa till New York med rutten ARN-EWR-OSL-ARN, 3 i sällskapet och vi betalade för uppgradering till Economy Extra och Business på båda långflygningarna.

Blev ej uppgraderad på utresan.
Hemresan fick vi sitta i Eco Extra.

Så min statistik ligger numer på 1/3 lyckade uppgraderingar med Optiontown.
Hur var EcoExtra? Vilken klass på biljetten fick ni i EcoExtra?
 

deltamartin

Medlem
Hur var EcoExtra? Vilken klass på biljetten fick ni i EcoExtra?

Economy extra var bra, dock inte så god mat men det beror nog snarare på catering i Newark. Bekvämt säte med ganska mycket recline och bra med benutrymme, dock inget säte för att sova bekvämt I men givetvis bättre än Economy. Trevligt med AVOD och business check-in.
Har flugit Economy Extra ett par gånger tidigare och upplevelsen var ungefär samma. Trevligt alternativ mellan Economy och Business.

Biljetten blev I bokningsklass B tror jag.
 
Kikade på min kommande bokning nu på fredag 23/12 ARN-HEL på min EB profil. En positiv överraskning. Jag kunde välja en ny säte som KF Premium fast inte fått bekräftelsen från Optiontown än. Roligt. :) En skön start för Julfirandet i HEL med familjen.

Uppdaterade också min bokning via appen "Check my trip" och utresan har blivit uppdaterat till Business där också. Cool.
 
Toppen