Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar som EBG

Axelzon

Medlem
Det sista året tre gånger från Shanghai till Köpenhamn samt en från Peking till Köpenhamn.. Från ekonomi extra till Business.. Har biljett på torsdag till New York och provade att förhandsbokning upgrade för poäng istället för att tro på tur.. Men fick avslag via mail.. Trots att där mer än 9 tomma stolar... Ska bli kul att se om man har tur istället :)
 

johhenrik

Medlem
Det sista året tre gånger från Shanghai till Köpenhamn samt en från Peking till Köpenhamn.. Från ekonomi extra till Business.. Har biljett på torsdag till New York och provade att förhandsbokning upgrade för poäng istället för att tro på tur.. Men fick avslag via mail.. Trots att där mer än 9 tomma stolar... Ska bli kul att se om man har tur istället :)
Rätt imponerande med 4st long-haul uppgraderingar till business på ett år. :)
 

Steve

Medlem
Har varit EBS senaste åren men blivit uppgraderad 3 gånger, fr Economy Extra till Business på ARN-ORD och ORD-ARN samt från economy till economy extra OSL-EWR. Vid alla tre tillfällen blev jag nekad till uppgradering vid incheckning men vid gate fick jag nytt boardingkort med uppgradering.
 

SK

Medlem
Har varit EBS senaste åren men blivit uppgraderad 3 gånger, fr Economy Extra till Business på ARN-ORD och ORD-ARN samt från economy till economy extra OSL-EWR. Vid alla tre tillfällen blev jag nekad till uppgradering vid incheckning men vid gate fick jag nytt boardingkort med uppgradering.

Frågade du dessa tillfällen vid gate eller fick du uppgraderingarna utan uppmaning från ditt håll?
 

Steve

Medlem
Frågade du dessa tillfällen vid gate eller fick du uppgraderingarna utan uppmaning från ditt håll?
Nekad vid check-in men fick upgrade i gate utan att jag frågat ytterligare. OSL-EWR var med ARN som ursprung och den flighten åkte vi economy.(både jag och frun uppgraderades vid gate i OSL)
 

i6niol

Medlem
Checkade in on-line för flighten LH418 FRA-IAD imorgon och hade blivit placerad på rad 24 vilket verkar vara Lufthansas nya Premium Economy. Uppgradering från ECO till Premium ECO med andra ord. Har läst Jacobs rapport så det skall bli intressant att testa själv samt jämföra med SAS motsvarighet.
 

Falcon71

Medlem
Uppgrade go till plus 30 /9 Arn- ord fullt i go

Optiontown go-plus 18/10 ord - Arn sen uppgraderad plus- business , inte fullt i plus

Bra resa får man säga , uppgraderad båda vägarna, tack SAS
 
Blev uppflyttad från GO till PLUS på min flygning från Luleå till Stockholm i lördags. Anledningen, dom hade en herre med 2 mindre döttrar som fått splittrade platser (2+1) så va jag den som tog upp den sista platsen på rad 4. Pursen frågade om jag kunde flytta till rad 22 (sista raden ombord på B737-600) varpå jag sa att jag valt platsen för jag ville sova och det är tystare framför vingen. Kompromissen av det hela blev en flytt till rad 2 istället.

Utnyttjade inte situationen speciellt mycket utan tog bara ett gratis glas juice och en chokladboll sen sov jag. Finns ju ingen mat lastad på inrikes? Wasa knäckebröd räknas verkligen inte........ :(

Är EBG
 
Toppen