Senaste nytt

Lyckad status match Aegean Gold mot Turkish Airlines Elite (Gold)

Maja

Medlem
Har också slängt iväg en ansökan. Det verkar som att man ska kunna se status av sin request någon stans, men jag hittar det inte under min profil. Någon som vet var man kan hitta det?

Gå in här: Online Feedback Form

Fyll i din e-postadress som du använde när du gjorde din förfrågan och det ärendenummer du fick via mail.

Har inte hänt något med min ansökan som jag skickade in 26/12, men hade inte räknat med det heller riktigt än.
 

freppa87

Medlem
Yes jag har redan skickat in den, men fick inget mail med ärendenummer.... Kan vara så att den inte gick igenom kanske. Jag provar igen.
 
Nu för tiden är det svårare att få ihop till ett Aegean silver än ett Aegean guld med de tidigare reglerna (förutsatt att man inte flyger 2 segment med Aegean). Jag undrar, har någon försökt status matcha ett Aegean silver (under de nya reglerna) mot ett Turkish GULD? Teoretiskt sett borde det ju vara möjligt... Vad tror ni, är det mer troligt att jag bara hade fått ett Turkish silver? Om så sker, då är det väl ytterst osannolikt att jag lite senare skulle kunna status matcha med ett Aegean guld? Vad tror den samlade expertisen på forumet?
 

johhenrik

Medlem
Nu för tiden är det svårare att få ihop till ett Aegean silver än ett Aegean guld med de tidigare reglerna (förutsatt att man inte flyger 2 segment med Aegean). Jag undrar, har någon försökt status matcha ett Aegean silver (under de nya reglerna) mot ett Turkish GULD? Teoretiskt sett borde det ju vara möjligt... Vad tror ni, är det mer troligt att jag bara hade fått ett Turkish silver? Om så sker, då är det väl ytterst osannolikt att jag lite senare skulle kunna status matcha med ett Aegean guld? Vad tror den samlade expertisen på forumet?
Jag tror inte det är möjligt. Jag hat aldrig hört talas om att man kunnat statusmatcha någonstans ett silver eller liknande (ej lounge) till ett kort som ger lounge.
 
Jag hade ju fått låta bli att skicka in en kopia på mitt silverkort och bara skickat in utdrag över intjänade poäng (över 24000 på 4 månader).
 

palmen

Moderator
Nu för tiden är det svårare att få ihop till ett Aegean silver än ett Aegean guld med de tidigare reglerna (förutsatt att man inte flyger 2 segment med Aegean). Jag undrar, har någon försökt status matcha ett Aegean silver (under de nya reglerna) mot ett Turkish GULD? Teoretiskt sett borde det ju vara möjligt... Vad tror ni, är det mer troligt att jag bara hade fått ett Turkish silver? Om så sker, då är det väl ytterst osannolikt att jag lite senare skulle kunna status matcha med ett Aegean guld? Vad tror den samlade expertisen på forumet?
Varför skulle det gå att matcha ett silver mot ett guld. Bara för att Aegean har gjort det svårare att flyga ihop ett silverkort jämfört med guld tidigare så kommer inte andra bolag att se deras silvernivå som en guldnivå. När man gör en matchning tittar man inte på hur svårt det är att flyga ihop kortet, utan vilken status kortet där, därav namnet "statusmatchning".
Tror inte du kan statusmatcha flera gånger hos ett bolag, har du gjort en statusmatch och fått silver mot silver så lär de inte ge dig guld mot guld lite senare.
Och vad har ett utdrag som visar 24000 poäng på 4 månader att göra med en statusmatch? Som sagt de matchar din status (silver/guld) mot en likvärdig status. De matchar inte influgna poäng mot vilken status det skulle motsvara i deras program.
 

agehall

Medlem
Jag undrar, har någon försökt status matcha ett Aegean silver (under de nya reglerna) mot ett Turkish GULD? Teoretiskt sett borde det ju vara möjligt... Vad tror ni, är det mer troligt att jag bara hade fått ett Turkish silver? Om så sker, då är det väl ytterst osannolikt att jag lite senare skulle kunna status matcha med ett Aegean guld? Vad tror den samlade expertisen på forumet?

Inte en chans att du får en match till guld. Och troligen kommer du aldrig mer att kunna göra en statusmatch hos TK.
 

Maja

Medlem
Och nu verkar jag ha fått svar och det blev "bara" ett Classic Plus vad det verkar som. Inget i mailet om att det är en statusmatchning de har gjort.

Ja, ja, även om jag hade tjänat in mitt Aegean guld innan de ändrade reglerna så får jag väl bara vara glad. Trist att jag inte hade turen och få ett Elitekort som några av er andra hann med att få.

Är det ens värt att maila tillbaka och fråga eller anses man bara vara otacksam då (vilket jag absolut inte vill vara).
 

freppa87

Medlem
Fått match till elite nu, tog ca 6 veckor totalt. Fick först ett mail som sa att dom matchat till classic plus. Dock när jag loggar in så står det elite. Fick senare ytterligare ett mail och match till elite... Giltigt tom 2017-02-28!
 
Fått match till elite nu, tog ca 6 veckor totalt. Fick först ett mail som sa att dom matchat till classic plus. Dock när jag loggar in så står det elite. Fick senare ytterligare ett mail och match till elite... Giltigt tom 2017-02-28!
När går ditt statusmatchade kort ut? Samma giltighetstid eller "bjöd" de på längre tid?
 
Toppen