Luxair startar Stockholm-Luxemburg i april 2014

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av MarcusC, 5 Oktober 2013.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Luxair startat ARN-LUX från April 2014 med 4 avgångar per vecka. Vet inte vilken flygplanstyp. Luxair har ju även samarbete med miles & more för de som vill tjäna poäng där.

Tidtabellen
    LUX-ARN. Dag 1,3,5. 10:40-12:55
    Dag 7. 12:50-15:05

ARN-LUX. Dag 1,3,5. 14:20-16:35
    Dag 7. 15:40-17:55

Luxair.lu.

Last edited: 7 Oktober 2013
  2. AxelB

AxelB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Embraer 145 :)

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt att ingen dragit igång direktlinjen förrens nu. Brukar vara svårt att få plats även med byte. Sen är väl Luxair ganska dyra har jag för mig...

4. Skyways la väl ner sitt direktflyg vid midsommar vid 5-6 år sedan?

5. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade ju hellre sett ett sammarbete mellan Luxair och SAS likt det som finns idag så att man kan få flyga CRJ900 direkt ibland också ;) samt att jag vill ha mina EuroBonus poäng, vilket jag får en hel knippe om jag flyger via CPH men inte en endaste om jag flyger med Luxair :( M&M är inget alternativ för mig tyvärr.

Dock verkar Luxair onekligen vara så pass mycket dyrare att jag utan vidare kan motivera omvägen via CPH.

Om och avbokningsbar biljett kostar med SAS (inte code share med QA) kostar 2484kr, resa med layover på cirka 40min tar 3 timmar och 30 min ungefär, ARN-CPH-LUX.

Direktflyg ARN-LUX tar 2 timmar 15min och kostar på luxair.lu €630

mån-ons nästa vecka.

Last edited: 1 April 2014

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!