Luleå-Las Vegas (Ev. hem från Los Angeles)

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av FF#1, 22 December 2013.

  1. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Varifrån vill du börja din resa? Luleå

    Var är din destination? Las Vegas

    När vill/behöver du resa ut? 5/3 ( måste vara i vegas senast så man hinner sova några timmar innan morgonen den 6/3) Eller efter lunch den 4/3 om det är mycket spännande och bra routing, typ. Lufthansa F med övernattning på FRA innan FCT...

    När vill/behöver du komma hem? Behöver lämna Las vegas den 9 eller 10 mars eller Los Angeles den 10 Mars

    Hur många personer som skall resa? 1 vuxen

    I vilken kabinklass?
    First eller Business

    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance, helst inte United annat än på inrikes USA ( om det är bra pris så kan jag ev tänka mig United C över atlanten)

    Vad är din budget? Max 25-30K SEK för C lite mer för F

    Vad är det viktigaste för dig?
    En trevlig flygupplevelse samt det är inte en nackdel om man tjänar massa EuroBonus poäng.
    Skulle vara trevligt med ett besök i FCT… men även totalt annorlunda alternativ i C beaktas.
     
  2. Homer

    Homer Medlem

    Hade det inte varit för kravet på *A hade jag föreslagit den här rutten, fast den är så bra så det gör jag i alla fal :p
    1:a klass direkt till LAS, tull och passkontroll avklarat på 5 minuter
    sen A380 med New First 2.0 tillbaka

    LAS.jpg
     
    1 person likes this.
  3. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ser lockande ut, men jag behöver poängen till *A nästa år eftersom det kommer att komma föräldraledighet som begränsar flygandet.
     
  4. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige

    Det brukar ju finnas både kampanjer och året "runt dealar" på Lufthansa F till USA från EU, tyvärr hittar jag inte igen nån sån nu.
    Har för mig att man kunde åka via London till typ Boston rätt billigt?

    Någon som kan nått om det eller har nått annat *A tips på bra resa.
     
  5. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag hittat rätt intressanta biljetter. LX eller Lufthansa, dit med F och hem i C för 29000

    tyvärr så hittar jag de bara från stockholm, försöker jag få upp nått som går från Luleå så får jag antingen ingenting eller helt andra priser.

    Någon som vet om det ska gå att lägga till anslutningsflyg LLA-ARN på en sån samt om det är nått problem att boka den så att man kommer ner kvällen innan till FRA för att få ut mer av FCT?

    Fare 1: Carrier Lufthansa ARCSE5W STO to LAS (rules)
    Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, A
    Covers ARN-FRA (Business), FRA-DEN (First), DEN-LAS (First)
    16 915,00
    Fare 2: Carrier Lufthansa PNNZSEW LAX to STO (rules)
    Passenger type ADT, round trip fare, booking code P
    Covers LAX-MUC (Business), MUC-ARN (Business)
    7 354,00
    US September 11th Security Fee (AY) 34,00
    (YQ) 3 992,00
    USDA APHIS Fee (XA) 33,00
    US Immigration Fee (XY) 46,00
    US Customs Fee (YC) 36,00
    German Airport Security Tax (DE) 59,00
    German Passenger Service Charge (RA) 329,00
    US International Arrival Tax (US) 114,00
    Swedish Passenger Charge (YA) 156,00
    US International Departure Tax (US) 114,00
    US Passenger Facility Charge (XF) 30,00

    Subtotal per passenger 29 212,00
    Number of passengers x1

    TOTAL AIRFARE & TAXES 29 212,00
    This ticket is non-refundable.
    No changes may be made to this ticket after purchase.
     
  6. Fare rules av Luhthansas ARCSE5W.

    Det ser ut som det inte går att kombinera med SAS fare mellan Luleå och Stockholm då det tillåter endast kombination (End-on-End) med fare inom Area 1 (Nord-/Sydamerika).


    SAS fare rules OFIXRT och CFLXRT av Luleå-Stockholm
    SAS biljetten tillåter inte heller kombination (End-on-End) med andra biljetter.
     
  7. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack, det betyder altså att man får köpa LLA-ARN separat? bör inte vara nått problem då jag i såna fall planerar att ta mig till FRA dagen innan för att få lite tid i FCT :)

    Det borde väl inte vara nått problem att åka ner med en separat biljett till Stockholm och sen fyga första benet kvällen innan ner till Frankfurt? har labbat lite med "minconnect" i Matrix men inte fått till det.
     
  8. Jag vill varna dig för rutten FRA-DEN som har varit lågt prioriterat med nya F med Lufthansa. Väldigt ofta används en B747-400 kärra med gamla F.
     
  9. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack för varningen. Man skulle kanske titta på att ta LX över ZRH istället och ta FCT i FRA en annan gång.
     
  10. Min personliga åsikt är att ombord är viktigare än marken. Nu testade jag "allt" i somras och jag hade åkt LX ZRH-ORD, åka ner till ZRH kvällen innan. OBS! A330-300 och inte A340-300... Viktigt! :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×