Luleå flygplats har fått ny taxfreebutik

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 22 April 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

I början på april öppnade den nya ombyggda taxfreebutiken på Luleå Kallax flygplats. Det är Nuance som driver butiken och som samtidigt valt att uppgradera butiken med sitt nya koncept, butiken i Luleå blir faktiskt den första butiken att få det nya konceptet.

Någon som varit där?

DSC_0395-bildspel.jpg
    Foto: Swedavia

2. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är mest för charterresenärer eftersom det är sparsmakat med andra utrikesavgångar från Luleå.

3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag rättar mig själv. Var just in i butiken. Alla resenärer får handla. Dock får man bara handla alkohol om man ska till en destination utom EU.

4. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var förbi där en kort sväng tidigare i måna men var inte där så länge och som sagt va är det ju bara personer som flyger charter utom eu som kan handla sprit så var inte så intresserad då godis är ganska dyrt :(

5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gick förbi för ca en vecka sedan, men som ovan så är det tämligen ointressant när man flyger inrikes! Jag köper inte godis, och parfymer etc. intresserar mig inte heller...

6. Jacob

Jacob Medlem

I början på april öppnade den nya ombyggda taxfreebutiken på Luleå Kallax flygplats. Det är Nuance som driver butiken och som samtidigt valt att uppgradera butiken med sitt nya koncept, butiken i Luleå blir faktiskt den första butiken att få det nya konceptet.

View the full post

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!