Lufthansas VD chockad

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av 011430121, 26 Augusti 2016.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Arnel

Arnel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läge att köpa aktier i Lufthansa

3. Charlie D

Charlie D Medlem

För att marknaden går trögt och Lufthansa går trögare än marknaden? Låter lovande...köp!!

4. Arnel

Arnel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa är ett bolag med potential och kommer (troligtvis) återhämta sig. Men aktier är ett spel för den med is i magen och man får göra egna bedömningar.

5. JohanA

JohanA Medlem

Potential är ett intressant ordval...
    Fakta är iaf att Lufthansa Group är ett av få bolag som i princip enbart visat svarta siffror sedan 2004. Två förlustår finns med väldigt marginell förlust.

EBGGOT gillar detta.
  6. Charlie D

Charlie D Medlem

Det ligger kanske en del i det. Det jag ironiserade över var att jag har svårt att hitta något i den bifogade artikeln som pekar på potential i just Lufthansa, men så är jag ju visserligen ingen aktieexpert...

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aktiekurserna för Lufthansa (blå) vs. Ryanair (orange). Vet vad jag skulle satsa på...

upload_2016-8-26_20-24-28.png

Nikolas, flum, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  8. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vete fasen om man ska satsa på flygbolagsaktier över huvud taget... Det är roligare att flyga för pengarna!

agehall, simon_says91, JLE och 6 andra gillar detta.
  9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag har räknat rätt (rätta mig om jag har fel) så var vinsten för Q1-Q2 2016 0,92 Euro per aktie. På ett helår blir det 1,84 Euro per aktie. Idag stängde aktien på 10,38 vilket ger ett P/E-tal på 5,6 så att aktien har tagit rejält med stryk råder det inget tvivel om. Men jag misstänker att ledningen har överdrivit situationen lite för att få personalen att tänka efter både en och två gånger innan de strejkar igen. Man ska komma ihåg att Lufthansa är ett seriöst drivet flygbolag och inte något Kalle Anka-flygbolag (som det går 13 på ett dussin nu för tiden) så jag ser ett klart köpläge.

Arnel gillar detta.
  10. Charlie D

Charlie D Medlem

Så, då är frågan: köper Du?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!