Lufthansas nya bildlösa Berlin-kampanj

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jacob, 23 April 2012.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    I helgen kör Lufthansa igång sin Berlin-kampanj på SF:s biografer i Sverige. För att få extra uppmärksamhet har man satsat på en nästan helt bildlös reklam, istället är det ljudet som ska locka folk till den tyska huvudstaden.

    Vad tycker ni?

    Bildlös kampanj ska locka till Berlin - Dagens Media
     
  2. Marcus01

    Marcus01 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är en kanonreklam, ljudet och ordet är mer inspirerande än en förmodligen platt reklamfilm som dessutom skulle ha varit mycket mycket dyrare att producera!
     
  3. Jacob

    Jacob Medlem

    Tycker själv att den var lite fräck. Den ska ju gå på bio så lär bli ännu mer effektfull där.
     
  4. Lonelyflyer

    Lonelyflyer Medlem

    Ort:
    BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Fan vilken skön!
     
  5. TheNavigator

    TheNavigator Medlem

    Vet inte vad jag ska tycka, kändes bara som allt annat skräp i reklamväg. Och med tanke på hur hög ljudnivå det är på alla som pratar i salongen innan filmen startas, så kanske det inte blir den effekt man hoppas på.

    Jag får hur som helst varken mer eller mindre lust att resa till Berlin, eller med Lufthansa för den delen.
     
  6. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite annorlunda vilket är trevligt. Sen om den uppfyller sitt mål är en annan sak.
     
  7. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror nog att folk hajjar till och undrar varför det inte visas någon bild, vilket gör att folk uppmärksammar reklamen. Så det är säkert ett smart drag.
     
  8. Resenären

    Resenären Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nja, nog hade lite bilder gjort den bättre!
    Är det någon här på BC.se, som skall åka på invigningsflyget till nya BER?
     
  9. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Lufthansa hade en riktigt rolig kampanj för några år sedan. Det var flera exampel typ: Vi erbjuder tysk effektivitet och italiensk mat - var glad att det inte är tvärtom. Jag sökte lite online men hittade den inte nu.
     
    3 personer gillar detta.
  10. Adamsson

    Adamsson Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar nytänk! En intressant idé men jag tror som CHG att man kan missa ljudet från reklamfilmen pga ljudnivån i salongen, folk pratar, prasslar med godispåsar osv. :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×