Lufthansas lustiga bullar

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jacob, 20 Juni 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

2. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men jag har ju sagt att det inte står rätt till med det bolaget...

1 person likes this.
  3. Danni Efraim

Danni Efraim Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår inte varför man hetsar upp sig. Sådär sker industriell matframställning. Vill du ha hembakt supernaturlig bulle får du vara beredd att det syns på biljettpriset också. Om något ska man väl vara glad att de använder naturliga färgämnen. "Kan innehålla spår av" är en sån där typisk friskrivningsformulering som används när andra maträtter tillreds i samma produktionslinje och man inte till 100% kan garantera att det inte blir kontamination av allergener. Lupinerna används kanske som dekoration i någon annan rätt, och eftersom folk kan vara allergiska måste man skriva att det kan finnas spår av dessa.

4. bL0m

bL0m Medlem

Ingredienserna i en Giffel:

Vetemjöl, kanelfyllning 22% (socker, margarin (vegetabilisk olja och fett, vatten, salt, emulgeringsmedel (E471), surhetsreglerande medel citronsyra, arom), farinsocker, vatten, aprikoskärnor, modifierad stärkelse, kanel, konserveringsmedel (E282), förtjockningsmedel pektin, salt, glukossirap, mandel), mjölk, vegetabilisk olja, socker, jäst, ägg, vatten, salt, bakpulver (E450, E500), konserveringsmedel (E200, E282), vegetabiliskt emulgeringsmedel (E471).

Överkänslighet

Gifflar Kanel innehåller: Mjölk, Ägg, Gluten, Mandel, Aprikoskärnor

Vikt per förpackning: 300 g

Last edited: 20 Juni 2012
    1 person likes this.
  5. twiggs

twiggs Medlem

Förstår egentligen inte vad man förväntar sig? Tror man att det är farmors hembakade bullar ombord på ett flygplan?!

När jag flyger longhaul så beställer jag allt som oftast en frukt- och/eller grönsaksmåltid. Dricker vatten, juice och ber om varmt vatten till mitt gröna te. Just av den anledningen att jag är något tveksam till mat från enorma storkök. Fast jag har till skillnad från personen som skrivit det där som det länkas till förstått att det är jag som får rätta min mun efter Lufthansas mat om jag nu vill äta deras mat, om inte står det mig helt fritt att tacka nej till den bricka som erbjuds. Simple as that!

1 person likes this.
  6. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, generellt vill man nog inte veta vad som finns i flygplansmaten. Jag tyckte det var väldigt intressant att Malmö Aviations muffins med Äpple & Vanilj inte innehöll några äpplen över huvud taget, däremot en hel massa annat. Det stod inte ens "Kan innehålla spår av äpple" i innehållsförteckningen.
    IMG_0161.jpg

4 personer gillar detta.
  7. Danni Efraim

Danni Efraim Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen vanilj heller, uppenbarligen...

2 personer gillar detta.
  8. twiggs

twiggs Medlem

Det är väl vanilj- och äpplearom i muffinsen (det är nämligen inte specificerat vilka aromer som finns i).

9. Om ni undrar, många rökt skinka som säljs i butiker har aldrig varit rökt... :eek:

10. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!