Senaste nytt

Lufthansa vouchers

CJR

Medlem
Hej,

När jag blev Senator fick jag från LH två vouchers för uppgradering. Jag har förstått att en räcker för uppgradering inom Europa och två för long haul (enkel resa). Siktar då på att uppgradera från Business till First long haul oavsett destination. Är man hindrad från att uppgradera med voucher från vissa bokningsklasser? Kanske @Senator har erfarenhet av detta ; ) Jag är tacksam för all info. Flyger gärna Swiss och där gäller också dessa vouchers som jag förstår det.

//CJR
 

Senator

Moderator
I principen kan du använda dessa att boka med alla Star Alliance bolag som är med i Star Upgrade hos Miles & More, inklusive Singapore Airlines. Men det verkar svårt att hitta platser med SQ.

Lufthansa: D, C, J till First
Swiss: P, Z samt D, C, J till First. Bokar man med miles på Swiss kostar det extra i P och Z. Men med voucher kostar det ingenting extra. Kan själv tycka en Z med Swiss ger bra värde här, och dessa uppgraderingar tas från A-klass inventory. ARN-LAX ligger på 23' inklusive två stopover, så jag skulle boka den rutten, åka B777-300ER till SFO kanske med stopover.

Här kan du se per bolag vad som gäller:
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/rowr/spend/flight/offer?nodeid=1100850950&l=en&cid=10001&NOSSO=true
 

CJR

Medlem
I principen kan du använda dessa att boka med alla Star Alliance bolag som är med i Star Upgrade hos Miles & More, inklusive Singapore Airlines. Men det verkar svårt att hitta platser med SQ.

Lufthansa: D, C, J till First
Swiss: P, Z samt D, C, J till First. Bokar man med miles på Swiss kostar det extra i P och Z. Men med voucher kostar det ingenting extra. Kan själv tycka en Z med Swiss ger bra värde här, och dessa uppgraderingar tas från A-klass inventory. ARN-LAX ligger på 23' inklusive två stopover, så jag skulle boka den rutten, åka B777-300ER till SFO kanske med stopover.

Här kan du se per bolag vad som gäller:
http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/rowr/spend/flight/offer?nodeid=1100850950&l=en&cid=10001&NOSSO=true
Tack för hjälpen @Senator! Då kan jag boka Z och sova gott om natten : )
 

CJR

Medlem
Jag har nyss bokat P med Swiss ToR ARN-LAX. Jag hittar ingen vettig funktion för uppgradering på webben. Måste man ringa LH/Swiss?
 

CJR

Medlem
Tack för snabbt svar Senator. Fick upp detta då:
upload_2018-1-9_22-25-17.png

Hittar inte vidare nu. Det står "Flight Offline Booking". Stängt för natten?
 

CJR

Medlem
Tack för länken! Testade, men Business P-klass fanns inte för uppgradering här. Jag ringer dem i morgon kl 8.
 

Senator

Moderator
Tack för länken! Testade, men Business P-klass fanns inte för uppgradering här. Jag ringer dem i morgon kl 8.

Du kan alltid ringa 24/7/365 till Senatorlinjen, om det inte gick att uppgradera finns det inte plats. Har du kollat om din flight har A-klass platser till försäljning?
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Jag tror att det fanns plats, lite osäker. Hur som så avbokade jag för jag ska vara hemma i påsk så sparar denna resa till senare i år. Tack för all support!!
 
Toppen