Senaste nytt

Lufthansa testar gratis WiFi i First Class

LarsD

Medlem
När jag flög FRA-LAX i lördags fick vi en voucher för fritt internet men det kändes väldigt långsamt och ostabilt
 

Senator

Moderator
Jag har retat mig på detta länge så det är ett bra steg i rätt riktning. Det finns en sak som Lufthansa gör rätt som är att basera dagens upplägg per flight, och flyger man mer under 24t gäller det för flight OCH 24t. Men självklart skall det ingå i First.

Men deras dotterbolag Swiss är sämst här: CHF59 för 200MB i First. Jag tror Singapore tog US$20 för 200MB om jag inte missminner mig. Dock fick jag voucher hos båda, dock inte för hela flighten. Att hålla på denna typ av "nickel 'n dime" upplägg i First är skrattretande.
 
Jag har retat mig på detta länge så det är ett bra steg i rätt riktning. Det finns en sak som Lufthansa gör rätt som är att basera dagens upplägg per flight, och flyger man mer under 24t gäller det för flight OCH 24t. Men självklart skall det ingå i First.

Men deras dotterbolag Swiss är sämst här: CHF59 för 200MB i First. Jag tror Singapore tog US$20 för 200MB om jag inte missminner mig. Dock fick jag voucher hos båda, dock inte för hela flighten. Att hålla på denna typ av "nickel 'n dime" upplägg i First är skrattretande.
Singapore Airline tilbyr gratis WiFi på Suites/First 100mb Business 30 mb og forøvrig PPS Club medlemmer.
 

Mr.cake

Medlem
Sjukt löjligt detta är... Känns lite som att bolagen har sneglat lite för mycket på lågprisbolagens strategi. Baka in det i priset bara. Snart får man väl betala premium för att utnyttja first toaletterna...
 
Jeg kom med Lufthansa A380 1 class fra BKK i natt. Middag ferdig ca 0300 så jeg orket ikke å teste, men naboen satt og tastet på telefonen nesten hele natten. Vi alle på First fikk utlevert et gratis wifi kort som var gyldig i et år. Ja det er jo et fremskritt i så måte. Prøver det neste gang under mere normale klokkeslett.
 

Tommy

Medlem
Begränsad mängd räcker inte så länge.
Jag bjuder på koden.
image.jpg
image.jpg
 
Toppen