Senaste nytt

Lufthansa testar gratis WiFi i First Class

Målarn

Medlem
Är lite kluven i frågan. Tycker det är tillräckligt bra wi-fi på de rutter västerut jag flyger och en rimlig peng för en hel flight att det är värt det (gäller C) I F borde det ingå.

Andra bolag som har begränsningar i MB gör det bara löjligt och även omöjligt att köpa.

Hur som rätt tänkt av Lufthansa!
 

DrGold

Medlem
Hög tid. Försöker komma på vad för tänkbar service ombord som det skulle kännas rimligt att kräva extra betalning av en redan betalande F-pax för. Har svårt att komma på nåt och Wifi kommer i alla fall inte i närheten av listan.
 

Jönsson

Medlem
Om man ska hårddra det så är wi-fi inte gratis på något flygbolag. Antingen är det redan inbakat i priset och presenterat som gratis eller så får man betala extra för det. Oavsett så betalar vi på ett eller annat vis för tjänsten. Vad vi vanligtvis vill är att se wi-fi som inkluderat.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

MrDollar

Medlem
Så kan det absolut vara. Tycker lite som du, dom kan lika gärna höja priset på C/F biljetter med sek 150 och låta wifi "ingå".

Samma med vissa hotell som fortfarande, år 2018, envisas med att ta betalt för wifi...
Om man ska hårddra det så är wi-fi inte gratis på något flygbolag. Antingen är det redan inbakat i priset och presenterat som gratis eller så får man betala extra för det. Oavsett så betalar vi på ett eller annat vis för tjänsten. Vad vi vanligtvis vill är att se wi-fi som inkluderat.
 

Canadien

Medlem
Fördelen när det inte ingår är att det blir bättre för de som betalar. På SAS t ex är ju wifit ofta överbelastat p g a att det ingår för alla Business, Plus och EBG+

Som affärsresenär betalar jag gärna några tior Euro för att få hyffsad access.

De skulle dock kunna införa premiumwifi som kostar och har högre kvalitet och låta basic ingå för Business.
 

chazzie

Medlem
Enig. Däremot kan det ingå för de maximalt åtta personer som samsas i Lufthansas förstaklasskabin. Inte premium att leta fram betalkort och strula med det.

Jag håller med, inte för att slanten i sig är något problem och så klart vill man koppla upp sig för att kunna posta i "Hälsningar från luften"-tråden, men det är absolut inte premium och jag blev lite förvånad när det inte ingick på min first first, men men, vi får ta hjälp av Gert Fylking här; "Äntligen!".
 
Toppen