Senaste nytt

Lufthansa, Swiss eller British Airways i First Class?

Mr.A

Medlem
Hej alla medresenärer, såg just nu att jag kan komma till NY i juli för 26-28000 i första med Swiss, LH och BA. Har lite svårt att välja, jag vet att detta diskuterats i diverse trådar men jag hittar inget konkret just nu, ett par enkla frågor.
Kör Swiss upphämtning och boarding med bil precis som LH? Gör BA detta? Får man också denna service om anslutande i FRA, MUC eller ZRH flygs av SAS (gud bevare).
Har god erfarenhet av business med dessa bolag och håller då Swiss högst med BA som god tvåa och Lufthansa som en klar underpresterare.
Jag behöver inte specifikt mer miles med Star eller OW så vad är bäst helhetsupplevelse enligt er?
 

Treo

Medlem
I första klass skulle jag utan tvekan sätta LH först, sedan LX och BA sist (med reservation för att servicen i den sistnämnda kan vara härligt brittisk!). Du kommer att höra en uppsjö lovsånger om FCT (förstaklassterminalen i Frankfurt) men även i övrigt är deras förstaklass bäst av de nämnda enligt min åsikt.
Vilket bolag du anländer med spelar ingen roll för tillgång till FCT/FCL/CCR. Bil (minibuss) med LH och LX, medan BA förutsätter att du tar dig till fots från the Concorde Room.
 
A

Aurora

Guest
Ut fra det jeg har lest og sett av bilder ville jeg og satt det: LH, LX og BA til sist. BA har meget lite imponerende matutvalg i First ut i fra det jeg har sett.
 

Senator

Moderator
Ground Service: Lufthansa
Ombord: Swiss

Så boka denna via United.com, då kan du flyga ARN-FRA med LH, gå till FCT, flyga LH/LX till ZRH, besöka LX FCL, flyg sedan den sena avgången till EWR med Swiss som flygs med en A330-300..

BA är funktionellt. Åk hellre B777 i F är mitt tips med BA, och Club World Upper Deck i affärsklass..

Läs om tipsen hur man skall boka detta i Doktorns deals tråd... :)
 

Bonden

Medlem
Du kan enkelt boka både LH och LX på samma bokning :)
En på väg till NY och det andra bolaget till Europa!

Senatorns routing a kreativ, kör den om du får ihop en resa där det funkar.
 
Mr A Till skillnad till många andra har jag betalt alla mina F och fått mer service än som redovisas I reportagen I BC, åk Swiss helt suveräna med personlig service ombord , LX har inte LH:s F lounge, but how cares. Fly Safe with LX.
 

agehall

Medlem
Vad du än gör - boka inte BA F. Deras F är mer som en bra businessclass än first. Gör som bonden rekommenderar och routa via FRA åt båda hållen så du får njuta av FCT.
 
Toppen