Lufthansa, Swiss eller British Airways i First Class?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Mr.A, 29 December 2014.

1. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla medresenärer, såg just nu att jag kan komma till NY i juli för 26-28000 i första med Swiss, Lufthansa och British Airways. Har lite svårt att välja, jag vet att detta diskuterats i diverse trådar men jag hittar inget konkret just nu, ett par enkla frågor.
    Kör Swiss upphämtning och boarding med bil precis som Lufthansa? Gör British Airways detta? Får man också denna service om anslutande i FRA, MUC eller ZRH flygs av SAS (gud bevare).
    Har god erfarenhet av business med dessa bolag och håller då Swiss högst med British Airways som god tvåa och Lufthansa som en klar underpresterare.
    Jag behöver inte specifikt mer miles med Star eller OW så vad är bäst helhetsupplevelse enligt er?

2. Treo

Treo Medlem

I första klass skulle jag utan tvekan sätta Lufthansa först, sedan LX och British Airways sist (med reservation för att servicen i den sistnämnda kan vara härligt brittisk!). Du kommer att höra en uppsjö lovsånger om FCT (förstaklassterminalen i Frankfurt) men även i övrigt är deras förstaklass bäst av de nämnda enligt min åsikt.
    Vilket bolag du anländer med spelar ingen roll för tillgång till FCT/FCL/CCR. Bil (minibuss) med Lufthansa och LX, medan British Airways förutsätter att du tar dig till fots från the Concorde Room.

agehall, Mr.A och Aurora gillar detta.
  3. Aurora

Aurora Medlem

Ut fra det jeg har lest og sett av bilder ville jeg og satt det: Lufthansa, LX og British Airways til sist. British Airways har meget lite imponerende matutvalg i First ut i fra det jeg har sett.

Mr.A gillar detta.
  4. Ground Service: Lufthansa
    Ombord: Swiss

Så boka denna via United.com, då kan du flyga ARN-FRA med Lufthansa, gå till FCT, flyga Lufthansa/LX till ZRH, besöka LX FCL, flyg sedan den sena avgången till EWR med Swiss som flygs med en A330-300..

British Airways är funktionellt. Åk hellre B777 i F är mitt tips med British Airways, och Club World Upper Deck i affärsklass..

Läs om tipsen hur man skall boka detta i Doktorns deals tråd... :)

jsn, Mr.A och Christian R gillar detta.
  5. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar...

6. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan enkelt boka både Lufthansa och LX på samma bokning :)
    En på väg till NY och det andra bolaget till Europa!

Senatorns routing a kreativ, kör den om du får ihop en resa där det funkar.

7. Mr A Till skillnad till många andra har jag betalt alla mina F och fått mer service än som redovisas I reportagen I BC, åk Swiss helt suveräna med personlig service ombord , LX har inte Lufthansa:s F lounge, but how cares. Fly Safe with LX.

Mr.A gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad du än gör - boka inte British Airways F. Deras F är mer som en bra businessclass än first. Gör som bonden rekommenderar och routa via FRA åt båda hållen så du får njuta av FCT.

Mr.A gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!