Lufthansa struntar i ARN beslut

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av kerran1980, 26 Augusti 2012.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dagens huvudnyhet på svt text tv är att Lufthansa struntar i att följa ARN beslut i 2/3 av fallen.
    Det är endast Ryanair som är sämre på att följa ARN besluten.

SVT Text - 100

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Åtusan. Jag visste att Alitalia för det mesta struntade i ARN men Lufthansa? Verkligen tråkigt.

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Zomzing is wrong in Frankfurt.... :(

Alitalia?? De slutade ju flyga till Sverige för flera år sedan! Kan inte finnas många ärenden hos ARN sedan nedläggningen, eller?

Mycket intressant att senaste tidens hårt kritiserade Norwegian har följt SAMTLIGA rekommendationer från ARN!

Last edited: 26 Augusti 2012
  4. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollar man senaste svarta listan så är typ alla flygbolag (utom SAS och NAX) med. Artikeln nämner KLM/AF som föredömme, men jag vet att det just nu finns ett fall uppe hos ARN där KLM/AF gör allt för att inte följa nämndens beslut.

5. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det bara jag som läste det som att Lufthansa struntar i Arlandas beslut?

Fick en bild av Lufthansa flyg som kommer in mot flygtornets avrådan och prejar undan en Dash 8 på väg mot landningsbanan.

7 personer gillar detta.
  6. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antagligen del av en långsiktig strategi att etablera sig i Sverige.

7. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nepp.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg kommentarerna innan jag hann reflektera över det hela, annars hade jag nog kunnat missförstå jag också.

9. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Problemet är väl just att ARN´s beslut inte är tvingande utan mer "rekommendationer"... Vi borde göra om systemet helt så att företag inte kan göra som idag & helt enkelt skita i det och hamna på någon lista i princip ingen ändå läser.

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Söker man på flygresor.se så kan man bocka i att de ska ta bort bolag i sökresultaten som inte följer ARN beslut så där har jag noterat att Lufthansa ej följer besluten under en lång tid nu. Det kanske förmår några att inte resa med dem och flygresor väljer som standard att inte visa de som inte följer ARN.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!