F
FCT
Guest
@TravellerRobert Sänd länk till diskussionen om du kontakter dem på facebook. Ska bli intressant att följa!
Travelstart ägs för övrigt av Etraveli. De driver resebyråer/jämförelsesajter under följande varumärken: Supersaver/Supersavertravel, Gotogate, Travelstart, Flygresor.se, Charter.se, Seat24, Flygvaruhuset, TravelPartner, Budjet, Travelfinder samt Flybillet och GoLeif i Danmark.
Av samma anledning att spelbolagen har det? Det är en volatil kundmarknad, så genom att öka antalet, så är chansen större att kunden hamnar på någon av dina sajter. Betson etc gör ju likadant exempelvis.tråkig historia detta. men en OT-kommentar: varför har man femtioelva olika onlineresebyråer med samma ägare? bara det är en varningsflagga för mig..
Av samma anledning som att Lufthansa har en, Austrian har en... Swiss har en... etc....tråkig historia detta. men en OT-kommentar: varför har man femtioelva olika onlineresebyråer med samma ägare? bara det är en varningsflagga för mig..
Nej, detta är ett problem som är idag. Om man blir avbokad 15 dagar före så är ju alternativa kostnader oftast relativt mycket högre. Men det är så det funkar.Har fått ett ordentligt svar från Travelstart på mina frågor. Enligt dem gäller inte EU 261/2004 eftersom jag fått information mer än 14 dagar före avresan. De säger också att reglerna i EU 261/2004 endast gäller flygbolag och att Lufthansa inte erbjuder någon ombokning. Lufthansa har ännu inte gett mig ett ärendenummer eller ett skriftligt svar. Har läst på lite mer och tydligen är både flygbolag och resebyråer mycket duktiga på att formulera sig för att undvika kostnader, så helt övertygad är jag inte att jag inte skall erbjudas en ombokning. Eventuellt hänvisar jag till fel regel. EU 261/2004 handlar till största delen om ersättningar som bara betalas om man inte fått info 14 dagar före avgång. Verkar mycket konstigt om man inte har några garantier för en resa som är fullt betald och konfirmerad. Är det en annan regel jag bör hänvisa till för rätten att få en ombokning om man fått info mer än 14 dagar före avgång?
DU ska INTE kontakta Lufthansa. Det här är problemet med att boka via en resebyrå - du har inget kontrakt med Lufthansa utan du har bara ett kontrakt med resebyrån. RESEBYRÅN ska lösa detta åt dig, med LH eller någon annan. Men de har sålt dig en resa från A till B och är ansvariga för att fixa så du får resa till B.